Selasa, 24 April 2012

TRANSFORMASI

Saya mengenali dan mula menerokai alam blog selepas melahirkan Dhiya.
Mulanya hanya mencari maklumat, info dan panduan tentang penjagaan anak, tentang penyusuan. Maklumlah anak first, dah tentu pengetahuannya amatlah cetek.
Asalnya hanya mencari ilmu, lama-kelamaan jatuh cinta dengan blog, dan minat
menjadi seorang blogger meruap-ruap...

Dengan bantuan beberapa orang blogger hebat, akhirnya saya mampu hasilkan WARNAWARNIKEHIDUPAN...
Dari situ saya mula aktif berkongsi cerita, berkongsi pengalaman, dan berkongsi silaturrahim'
Blog ni penuh dengan cerita si Manja saya....Dhiya Khairina..
Memang blog ni didedicatedkan untuk dia pun..........

Sepanjang bertahun2 mencurah idea menghasilkan entry demi entry..
banyak info dah saya ceduk, dan yang lagi best ramai sangat kawan yang saya dapat
kawan yg ikhlas...kawan yg hanya sekadar kawan...
dan yang paling best, ada juga yg jadi bestfren sampai sekarang...
Sungguh..........saya rindu kawan2 saya..rindu coretan2 mereka
rindu kata2 semangat dari mereka, nasihat dan pandangan dari mereka.

Tapi dalam memungut ilmu dan pengalaman bergelar blogger...
ada jugak sedih, jerih dan perihnya....
bila ada yg mengambil kesempatan..yang jadi musuh dalam selimut
yang menjadikan lembaran hidup kami sekuarga sebagai bahan
memporakporandakan rumahtangga kami...

Hanya Pada Allah saya berlindung, moga semua niat jahat itu
dapat ditangkis dan saya sekuarga dilindungi Allah..

Maka, bila 'mama' bertukar 'saya'
blog ini jugak akan ditransformasikan....
mungkin kisah kami sekuarga tidak akan menghiasa lagi skrin ini
yang ada pun mungkin coretan demi coretan
cerita dan kisah kehidupan harian yg xkan melibatkan keluarga lagi

Buat kengkawan, yang selam ini memberi sokongan dan dorongan.......
insyallah, selagi mampu menulis, saya akan terus menulis..
cuma yang pasti, saya menulis bukan seperti dulu...


nota kaki:
Aku menulis bukan kerna nama...

3 ulasan:

Nad @ MamaZakwan berkata...

kenapa la ada org2 yang macam ni..?
sedey..
apa2pun, kite doakan yg terbaik buat eily dan famili
jgn terus berenti menulis
sbb dari blog ini la kite kenal dgn eily
daripenulisan eily la kite jadi rapat ngan eily
dan dr alam maya ni la kite dpt sahabat yg baik mcm eily..

Bionic women berkata...

tq nad 4 ur support..
kalau ler semua yg baca blog ni semuanya macam nad...alangkah bahagia dunia blogger nih..huhuhu
tapi apakan daya..yg berhatibusuk tu tetap ada

wan nurul hezrina berkata...

nurulpun takmo eily terus benti menulis.rindu kt citer2 dulu2 ttg dhya...knpalh ada yg dengki.mnanusia adajer yg takpernh senang..