Sabtu, 20 Februari 2010

DUGAAN OH DUGAAN

Salam semua...mama dh balik ke subang jaya setelah hampir seminggu di kg. Aritu mama janji nk cerita aper yang menarik berlaku di kampungkan...tapi rasanya mama x dpt nak kongsi banyak cerita....KENAPA?

Mama pulang dengan pelbagai rancangan untuk menghappykan diri di kg, tapi kita merancang, ALLAH maha menentukan...mama di uji dengan dugaan yang teramat kuat. Yang mama sendiri x pasti macamaner nak menghadapinya.

DUGAAN APA?..Rasanya biarlah mama berkongsi dengan yang MAHA ESA shj.Terlalu peribadi dan terlalu pedih utk dikongsi. Dah kering air mata mama menangisinya.

Hidup perlu diteruskan demi Dhiya. Mama sendiri x pasti dari mana mama beroleh kekuatan untuk menghadapinya tapi mama yakin ALLAH hanya ingin menguji. Diberi mama ujian tapi dibekalkan dengan kekuatan dan kesabaran, kewarasan pemikiran,kematangan dan ketenangan. Tidak ternilai semua ini Ya ALLAH.

Mama yakin semuanya ada hikmah tersendiri. Siti Nurhaliza pun pernah tulis lirik lagu "TUHAN MENGUJI TAKKAN TERHENTI".Semoga kekuatan yang ada ini terus bersama mama. AMIN..

Doakanlah mama....semoga beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: