Khamis, 2 Februari 2012

DEERLAND

Deerland ni dekat jer ngan gajah Sanctuary
Seronok jugak datang sini, aktibiti membina minda utk anak2.
Masuk sini RM6 untuk dewasa, kanak2 RM3
Kalau kita dah bayar tu nnti, akan dapat coupun untuk makanan rusa



X pasti plak dalam bakul tu aper..
Macam epal, maybe jugak umbut tumbuhan..
Memula tu kami kat luar pagar jer..


Dhiya memula takut2...
Rusa2 tu agak macam kebulur..hahah
sedangkan x putus2 orang bagi makan

Sebenarnya bleh masuk dalam kandang jugak
tapi kalau bawak budak2 x digalakkan feeding rusa tu dalam tu..
sebab takut rusa tu berdiri lagi tinggi dari budak, takut kena kaki..



tapi nak pegang2..boleh ler..
Jinak2 semuanya

Burung unta pun ada....
dhiya takut giler nak dekat2, besor benor..hahha


Hahaha..macam sama jer senyum..kwang3...

Xceli..banyak lagi haiwan yg ada kat situ...
Burung2 yg kebanyakanya dah semakin pupus pun ada kat situ..
Ular pun ada boleh pegang, amik gambar dan sebagainya..free aje
asalkan bayar tiket tadi,

Banyak ag ler..rusa pun macam2 jenis ada..
yg bambino tu pun ada..hehe




Nota kaki:
Berbaloi2 kalau nak berjalan2 ujung minggu..
Sebenarnya seronok jugak duduk jauh dari hiruk pikuk kota

5 ulasan:

eima berkata...

best nye tmpt ni... leh feeding tu ....

MRS. K berkata...

janda baik pon dekat kan?

Salina@IbuAqil berkata...

Weeeee!!
Bestnya bleh bg dia mkn..
Syok3!!

kayyana berkata...

seronok nye dpt bg die makan.. huhuhu.. dah lama tak terjah blog mama dhiya... kene tgk satu satu entry nih..

wan nurul hezrina berkata...

mmg takutkan nak amek gambar dekat2 ngan burung unta tuh?