Isnin, 27 Februari 2012

HABUAN PULAU SIPADAN

 Ai...
sekejap ada sekekap xder ek..
Biasa ler tu...hanya yg paham jer tau
mengapa keadaan jadi sedemikian rupa...

Kali ni nak cerita bab makan2 plak
Lama betul asenya x update isu2
yang mengeyangkan perut...
Dapur Dinda tu pun dah lama x berasap..
Mood memasak pun dah melayang ntah ke mana
Hadooooooooooooooiiiiiiiiii.

bebaru ni adik ipar merangkap ayah cik dhiya
bawak sebesen ketam dan udang
Pulau Sipadan mari..walaupun telah dibekukan
sebab nak bawak naik flight tapi masih segar dan sedap
Mane x nya ayah Cik dhiya kata, beli terus dari penduduk pulau

Ketam memang x sempat nak snap
terus masak then makan, tapi udangnya sempat ler snap
Besorr, besorr u all..


 BEsar kan udang nya???
Selonggok macam ni dalam RM5-RM10 jer tau
gilosss murah.

 Ayah cik Dhiya kata, kat Sipadan sana, 
kalau nak beli seafood,. beli trus dgn penduduk tempatan


Sebabkan geram tengok udang tu 
maka rajin ler menyinsing lengan baju 
Maka terhidang ler....

 Udang masak tumis berlada

Dan, udang celup bread crumb..hhehe

Maka, hari itu kami sekuarga makan dengan berseleranya

Sekian terima kasih..
hahahhaha..


Nota kaki:
Bilalah nak buang sawang kat DAPUR DINDA tu

6 ulasan:

MRS. K berkata...

hehe.. ingat pegi sipadan tadi? hehe

amirah berkata...

sama la ingatkan pergi sana...

mama rifQy berkata...

eily!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i misss u dear!! lame xjengah siniiii!!!!

Salina@IbuAqil berkata...

udang!! nak!! udang ku!! ;)

kayyana berkata...

wah sedapnye.. udang die.. kusss semangat..

wan nurul hezrina berkata...

lama tak makan udang sejak pantang sofia ampai skang.sofia ada alahan.huhu