Selasa, 28 Februari 2012

MEMBESARLAH BAGAI JUARA, PUTERIKU


Hari ini 28.02.2012..
4 tahun telah berlalu
Tapi rasanya baru semalam mama dengar tangisanmu
Rasanya baru semalam mama sentuh jari kecilmu
rasanya baru semalam mama cium pipi harummu

Dhiya Khairina
4 thun sudah kamu mewarnai hidup mama
bina kekuatan dalam diri mama, bina 1 rasa bangga dalam diri mama
kerana hadirmu mama bergelar "mama"
Setiap keletah, tawa, tangis mu jadi halwa telinga mama

Dhiya Khairina
Membesarlah anakku, terokailah hidup ini
sekiranya jatuh nanti, bangunlah..tabahkan hatimu
sepertimana mama tabah keranamu
mama tetap akan ada untuk memimpin tanganmu
tetap disisimu...menemani setiap langkahmu

Dhiya Khairina
sesungguhnya kamu pelengkap, kamu penyeri 
mama amat sayangkan kamu, seluruh jiwa raga mama
Selamat ulangtahun kelahiran ke4, sayangku
Membesarlah bagaikan juara, 
Jadilah anak cemerlang dunia dan akhirat
Doa mama mengiringi setiap langkahmu
Moga Allah pelihara kamu, anakku...



Fresh...2nd Day

Pertama kali berjaya meniarap.. 4 bulan
Kamu menangis tiap kali tidak berjaya memusingkan badan
Akhirnya dengan susah payah,,,berjaya jugak meniarap..

Pertama kali berjaya melungsur laju ke depan
pertama kali kamu pandai melungsur, kamu bergerak mengundur
mama dan papa selalu ketawakan kamu..
x baik betul kami..
akhirnya kami bertepuk tangan bila kamu berjaya kedepan
Dan mama perasan air muka puas hati kamu..
Tahniah anakku

Bercubaan merangkak
Waktu ni kamu bersungguh2 untuk mengangkat tubuh..
akhirnya kamu berjaya merangkak.
Mama menangis tengok kamu...sambil tepuk tangan

ur first step..anakku.
akhirnya kamu berjaya melepaskan tangan dan melangkah ke arah mama
ini antara saat yg mama xkan lupakan..
rasa bertuah sangat kerana berjaya rakam saat ni
Air mata mama menitis lagi sambil bersorak seronok..

ur first car..
hari pertama papa belikan walker...

Pertama kali mengjahanamkan bedak compact mama..hehe
Anak mama dah pandai nak bermakeup..

ur first teeth..
kamu tumbuh gigi taring dulu..
semua orang kata kamu pelik..hehe
dan yg lagi pelik taring kamu tumbuh 2 skali

ur first competition
Pertama kali kamu join competition di Carefour subang jaya
Pertandingan baby dalam walker.
Kamu yg paling kecik skali..peserta lain semua 1tahun ke atas

First time jatuh.
Ya Allah, masa ni mama menangis macam orang giler..
huhuhu..tapi kamu kan kuat

ur first bike..

 Ur First Ride-naik merry go round.
Menangis kamu, tengok muka takut kamu tu.

Ur first lipstick..hahah
first time kamu bermakeup..
dah pandai nak melaram anak mama


Segala-galanya pertama bagi kamu tersemat dalam memori, mama
hepi 4th besday my cute princess............



Tanpa mama sedar, kamu dah besar upenya
dah pandai melaram, pandai buat lawak, pandai bercerita
Mama dah ada teman berbual, teman memasak
Kamu betul2 mewarnai hidup mama



Nota kaki:
Sedih plak ase..huhuhuhu..
*harini sambutan besday Dhiya kat sekolah..

11 ulasan:

KhaiRin : anies berkata...

happy birthday dhiya...syukur x lahir 29hb kn...kalu x celebrate 4 thn sekali je

MRS. K berkata...

hepy besday budak comel!semoga dhiya sentiasa membahagiakan mama n papa.

hugs

mama tisya berkata...

happy busday dhiya..smoga jd ank yg solehah

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

happy besday dhia..moga jadi anak yang solehah buat mama dan papa ye, sayang...

kayyana berkata...

happy besday dhiya.. dhiya, kalau kamu baca entry mama kamu ni, kamu harus sentiasa menghargai mama dan papa kamu.. mereka menjaga kamu dr sebesar tapak tangan sehingga kamu bisa berdikari sendiri.. selamat hari jadi sayang... semoga Allah melindungi kamu...

* sedih bc entry ni elly.. kite pasti rindu bau baby anak yg dah besar sekarang ni kan

amirah berkata...

sweetnya dhiya..hepi besday dear dhiya..

ADEEYA berkata...

Happy birthday Dhiya !

...sWeeT uMi... berkata...

happt besday dak comei hehehehe....

ytekecik berkata...

sedih cmpur terharukan.. bila terkenang anak² masa kecik² dlu.. nak lg ble dah genap usia dia.. Adam pun baru lepas sambut bfday nyer y ke 2 ari tu.. smga anak² kite membesar dgn baik dan jd anak y soleh/solehah

mama rifQy berkata...

alahaii..lain jugak ek muke dhiya ni!!! dari kecik..macam lain..gebu

wan nurul hezrina berkata...

besardah dhyia.mesti rindu masa dhyia baby=)semoga membesar dengan sihat..aminn.