Selasa, 7 Februari 2012

MINYAK SENYOYONG SANGAT MUJARAB

Hai ubat, ai ubat, mari beli ubat..
haaaaaaaaaaaa...meh, meh ni nak promote ni.
Ni nak promote minyak senyonyong ni..ada yg berkenan
u oll tau ker myak senyoyong tu nak wat aper???
Jangan main-main..


alkisahnya.....
X ingat ler bila? bulan lepas ker bulan lepas, lepas
tetiba kaki mama ni bengkak..ntah aper kenanya ntah
tapi rasanya macam kena gigit lipan..
huhu sedih tau..


Nampak x kebengkakan itu
sampai demam2 tau....terhencut-hencut gi sekolah..


Menjadi cerita sensasi jugak ler kisah kakiku yg bengkak itu
Ramai ler bomoh dan pawang datang menelek..haha
Tapi ada ler sorang cikgu tu, bagi mama sebotol myak

rupa minyak tu agak menyeramkan..


Seram x nak gura???
Seram kan? macam minyak semacam jer kan??

Cikgu tu kata dia dapat kat indon ubat ni
kat surabaya rasanya....
katanya sangat mujarab...mama pun dalam seram2 tu cuba ler

sekali u oll, memang mujarab ler minyak senyoyong ni
x menyesal cuba tau...
(seb bek cikgu yg bagi tu pompuan, kalau x ala2 seram nak sapu)
kang lain plak jadinya ek? hahah

Alhamdulillah, dengan izinNya..
selepas sekali sapu...petang balik kerja tu terperasan

Dah surut dah bengkaknya,,,

esoknya apa agi..terus mintak ngan cikgu tu..
Hari2 sapu sampai parut pun xder..
sampai sekarang minyak ni jadi harta peribadi mama
cikgu empunya pun dah pindah ke Perak...
Simpan sebagai kenang-kenangan katanya..




Nota Kaki:
teringat terbaca novel bercakap dengan Jin pasal minyak dagu,..seram..

4 ulasan:

kayyana berkata...

hahaha... minyak apelah namanya tu ek.. mujarab sungguh..

wan nurul hezrina berkata...

minyak aper2?mmg surut bengkak kan eily?eh sakit sunggu nampak kena geget lipan.aduss

...sWeeT uMi... berkata...

alhamdulillah berkesan gak minyak tu...psssttt sib baik cikgu pompuan ek ekekekekee...

Masya berkata...

hamboii bengkak besarnya... bahaya tu.. nasib baik jumpe minyak senyonyong.. btl ke saya eja tu huhuhuhu