Jumaat, 30 April 2010

ADAMAYA: Hakikat Dunia Sekarang

Semalam tengok Adamaya..(Ala..drama bersiri tekini kat TV3 kul 6.30ptg tuh)..semalam ceritanya mengundang marah tokma kat si Maya. "bodoh tul pompuan nih.." katanya. Bukan tokma jer tau, kat fb sibuk kengkawan bercerita tentang Adam dan Maya nih..ramailah yg geram kat Maya. Wah!!!nampaknya menjadilah lakonan si Lisa Surihani tu kan? Dah nama pun drama, kalau x mengundang kontroversi dan sakit hati di hati penonton belum dikatakan berjaya ler....
Mama bukan drama addict, tapi minggu lepas teringin plak nak tengok...sebab leh lah menambah komen kawan2 dalam fb..hehe. Bila mama layan siri semalam, geram gak jadinya ngan sikap Maya tu kan?kan?kan?
Hakikat dunia sekarang ni memang ramai yg macam perangai Maya nih. Sekeliling kita, mesti kita pernah terdengar cerita macam nih. Mama kurang mengerti dengan sikap wanita yg dah punya suami yg baik, good looking, kerja pun ok untuk tampung keluarga, penyayang, dan menyayangi kita sepenuh hati tapi masih mencari yg lain. Hakikat manusia x pernah puas dengan apa yg dimiliki semakin terang di mata kita kan? Mama susah nak mengerti orang yg x sayangkan suami sendiri..(suami yg sempurnalahhhh..x termasuk yg mendatangkan masalah)..Kenapa ek? Dowang nih x puas dengan 1 ker?
Dunia sekarang membuatkan dunia rumahtangga kita penuh cabaran, kalau tersalah langkah, bahaya jadinya. Bukan sahaja masalah isteri curang, suami curang, sekarang ni masalah LOBO (laki orang bini orang) macam makin menjadi2 tau..menakutkan dan menyeramkan bila dengar satu demi satu cerita dari kengkawan.
So..mama cuma nak ingatkan diri sendiri dan kengkawan yg sudi dengar peringatan dari mama nih....biarlah institusi kekeluargaan kita mendapat rahmat dan berkat dari Illahi..Jauhkan lah diri kita dari segala bentuk fitnah, atau perbuatan yang merosakkan keberkatan rumahtangga kita kerana mama percaya, kita bina rumahtangga kita dengan cinta yg suci dan biarlah cinta itu terus suci tanpa noda2 dosa.
Jauhkanlah diri dari kecurangan. Kekadang apa yg kita kejar tuh x sebaik yg kita ada..dosa plak yg bertambah  :(

Nota kaki:
*Apalah yg mama mengarut ni..mama geram dengan Maya tuh..dosa tau buat macam tuh. Suami skit punyer baik..cari jugak yg huduh perangai tuh
*Dah la..x suka cakap tentang curang2 nih....

3 ulasan:

MysDear berkata...

Nau'zubillahiminzalik...mintak dijauhkan yer...

Saya pun peminat cerita AdamMaya tu..sampai emo la jugak time nengok cite tu..hehe..

BIONIC WOMEN berkata...

Mysdear: Harap2 perkara gini x terjadi pada kita.Semoga hati kita kuat, iman kita kukuh..semoga kita trus jadi isteri yg sempurna di mata suami dan di pandangan Allah..amin.

Semoga rumahtangga kita sama2 diberkati Ilahi

MysDear berkata...

amin2...rabbal'amin..sama2 lah kta memelihara institusi rumahtangga kta ye :)