Khamis, 15 April 2010

SAYU HATI

Semalam Dhiya muntah...malam tuh sampai 4x muntah. Mama kesian tengok Dhiya. Dia asyik mintak air masak jer. Mama x pasti kenapa dia muntah, kalau keracunan makanan, Dhiya xde plak cirit birit,demam pun xder. Sedih sangat tengok muka keletihan Dhiya. Mama rasa nak menangis. 
Arini alhamdulillah. setakat ni x muntah lagi, papa kata kalau dia muntah nak bawak klinik. Tapi mama tengok Dhiya macam x berapa cergas. Dia hanya nak main game kat henset, x macam slalu main basikal lah...berlari2lah.
Dhiya plak cepat susut badannya. Hari ni mama tengok dia semakin kecil..xkan perasaan mama jer. Dukung pun ase ringan. Arini mama peluk, cium dia sekerap mungkin....cakap kat dia mama sayang dia..suh dia kuat lawan ase nak muntah. 
Mama nak tengok Dhiya ceria macam selalu. Sunyi rumah ni bila Dhiya sakit...
Skang Dhiya tengah tidur....biarlah dia berehat.Dia x cukup tido malam tadi.....tapi mama jadi sedih...waktu macam ni slalunya dia x tido...Dhiya tengah mengekek gelak tengok mickey mouse atau kartun2 yang dia suka..

Nota kaki...
Anak mama sayang...cepatlah sembuh, kuatkan semangat...mama tahu Dhiya anak yang kuat. Mama sentiasa doakan keselamatan dan kesejahteraan Dhiya...Mama sayang Dhiya sangat2...
Mama x suka tengok Dhiya sakit....mama ase bersalah pada diri sendiri sebab Dhiya sakit....

5 ulasan:

nurulazham berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nurulazham berkata...

kesian dhiya..
better bawak gi klinik ye mama dhiya..

bionic women berkata...

nurul....memang nak bawak g klinik jap2 lagi...nak g child specelis...isau sangat.agak2 aper masalhnya nih?

MysDear berkata...

kesiannya...betul kata nurul tu..baik bawak g klinik.jgn tangguh2 tau..

bionic women berkata...

terima kasih kepada kawan2 yg prihatin....sungguh mengharukan..Dhiya skang dah ok..xder masalah yg serius.doc kata mungkin dia ada yg dia makan haritu x sesuai ngan perut dia...
bila mama checkup smula...masa makan kan secret recipe tuh..Dhiya g sedut capucino papa..mungkin sebab seteguk capucino itu yg membuatkan mama kerisauan sepanjang hari, Dhiya ni x boleh tengok menda2 baru, tmbah2 capucino tu kan berbuih, dia pelik, papa syok makan dia g sedut straw tuh..hehe.bila dah tau puncanya mama ase lega sesangat.