Sabtu, 24 April 2010

KERETA SAYA MINAT

Semalam bukan kali pertama, tapi dah 2,3 kali mama perasan..Cuma mama diamkan ajer tp tertanya jugak nape ek?. Mungkin dia saja nak amik tahu, xkan berminat kot, angan2 kosonglah namanya tuh.Tapi bila malam tadi, tiba2 dia bagitau mama, ..
"Sayang, saya jumpa dah kereta yg saya minat"..
Mama trus geleng kepala sambil tersenyum kambing..Laaa patutla, mama selalu tengok papa asyik surf intenet tentang kereta mewah...Sebab mencari kereta yg dia minat upanya..HUHUHU papa.
Memang selalulah mama perasan papa selalu surf kereta mewah artis malaysia, kereta mewah VIP, and so on...mama masih pelik then tanya..
"Nape nak bli ker?".
.Papa pun jwb...
"uih, agak2lah Dinda oiiii,..bulanannya pun melebihi gaji saya, cuma nak amik tau sbb bila kawan2 bercerita tentang kereta mewah, saya asyik telopong jer, x pernah dengar nama2 tuh, apatah lagi nak komen bentuk, enjin dan sbg.."
Itu sebabnya, papa. Macam2 kan, org lelaki nih?. Kadang2 tuh yg bercerita tu pun ntah2 baru terjumpa kat intenet malam td, esok trus jadi berita sensasi kat kedai kopi, macam lah dia penah tengok kete tu...
Ikut papalah...janji papa bahagia
Nak tau kete apa yg papa kata dia suka tuh......

NISSAN GTR...(memang cantik pun papa...smart)
kat Malaysia ni, Datuk Lee Chong Wei pakai kete ni

Nota kaki:
Topik orang lelaki bercerita x boleh lari tentang kereta, kenapa ek?
Papa: jomlah kita sama2 berangan pakai kete tuh...hehe..:)

3 ulasan:

nurulazham berkata...

betul tu eily..
kadang2 pelik..hubby nurul tau jek segala mala jenis keta..enjin ape bende..
siap[ nurul tanye..
'abg tau pasal kete ni dr mana?nak kata internet, mmg abg xpandai pon surf2 internet nih!'

dia jawab, dr., kawan2..baca majalah keta..kat paper..
huhuhu..pelik..pelik org laki ni....

BIONIC WOMEN berkata...

2 lah pasal..tgok lah husband i tuh, dengar org citer kat kedai kopi trus surf intrnt...mcm2. memang dunia org laki nih, kereta...kan?kan? xdernya mereka mcm kita citer tentang ank, keluarga...

mencemar duli berkata...

biarlah..dh dia minat.bg je galakan uang membina.hehe.