Isnin, 21 Jun 2010

BILA LIRIK LAGU TIDAK MENGHORMATI AGAMA

u olls dah dengar lagu baru Nas Adilla..Bidadari syurga tu? Mama try google lirik lagu tu, tapi x dapat a...
tapi mama ingat ler skit2 lirik tu..

AKULAH BIDADARI DARI SYURGA
YANG AKAN MEMBUAT KAU BAHAGIA
(gitulah bunyi nyer)..

ishhhhkkkk..mama x gemar betul ler bila lirik lagu x menghormati agama gini..Agak2lah kan?..
bidadari ker dia?.jauh panggang dari api kot.
 Bidadari aper siap tindik kening..huh

Sekarang makin ramai orang x sensitif menda gini. Hal agama buat mudah jer?Cuba lah baca buku2 agama, wat researh sebelum nak tulis hentam keromo jer..tapi peliknyer xder plak orang kecoh. macam semuanya leh terima plak..Bidadari syurga ni amtlah tiada tandingannya...lirik tu seolah merendahkan martabat islam tau...
ingat x masa lagu CT Nurhaliza dulu..ada lirik yg mengundang kontroversi CT tulis...

SELAGI AKU HIDUP DALAM CINTA
TIADA KUASA MAMPU MENGHALANGNYA

Lirik ni ada ulama tegur, katanya...tiada kuasa mampu menghalangnya x sesuai..

Harap2 adalah pihak prihatin yg kaji semula liriklagu tu...x sesuai ler.....amat tidak sesuai.Mama ni bukan ler orang yg arif bab agama, tapi pada pandangan peribadi mama, amatlah x bersetuju ngan lirik lagu ni..

3 ulasan:

Wansteddy Tales berkata...

skrg ni bukan setakat org barat je yg suka rosakkan akidah muslim. org islam sndiri pn berakal songsang jugak. terkilan dgn sikap individu gini :(

MysDear berkata...

Astagfirullahal'azim...lagu terbaru ek? mcm2 jer zaman skrg...suka sgt terikut2 dgn lirik lagu omputeh la kot..

...sWeeT uMi... berkata...

skrg lirik lagu ntah pe pe je...kena hati2 ...tak mcm dulu puitis aje...