Khamis, 30 Disember 2010

SIAPA ADA CADANGAN YG BEST?????



Ni gambar pisang tanduk yg kakak ipar mama bagi.
Pisang ni dibeli kat Cameron highland....masa beli tu setandan.
Masa kat kampung puas tunggu pisang ni masak..x jugak masak2

Kitaorang dah duk berangan nak goreng, nk buat pengat makan ramai2
tapi sampai ler tiba masa mama nak bertolak balik KL masih jugak x masak.
Last2 bawak balik pisang yg muda.

Bila sampai umah ni...sari pastu dia dah masak dah.
Mula ler mama pening..nak buat aper pisang banyak gini..kami ber3 jer kat umah nih.
SEbiji tu pun x abis makan tau..

Petang semalam dah goreng ler sebiji..
Hasilnya....



Then.....
Nak buat aper lg 3 biji tuh????
Nak buat cekodok or kek pisang ni masam, x sedap
buat kek plak x cantik..dia xder urat2 macam pisang rastali tuh.

Mama ingatkan nak bagi jiran depan umah nih..tapi
semalam mama ketuk2 umah dia xder org..
so hari ni pisang ni semakin ranum dah..xnak pulak org pikir bagi sbb dah nak buruk..huhu

Saper ade idea best nak buat ngan pisang tanduk..
Petang ni mama nak buat pengat....lagi 2 biji tu nak buat aper????huhu
sifu2 masakan...silalah tolongggggg





Nota kaki:
Bila plak papa nak belikan mama oven????huhu



4 ulasan:

MrS. F!zA berkata...

buat kek pisang tk blh ke??hihihi

BIONIC WOMEN berkata...

mrs.fiza:
kek pisang selalunyg guna pisang rastali..pisang tu ringan ngan dia akan buat kek nampak cantik2 ngan urat2 kat kek tuh..
pisang ni masam..tp xtau ler plak kalau leh buat..hehe
Kalau muda lagi leh buat kerepek, tapi ni dah ranum

amirah berkata...

kalau buat pisang bakar sedap tak?hehehe..taktaula pisang tanduk ni sedap watpe. selalu bagi kat anak pisang bakar letak butter, kismis dengan esen vanilla campur aprikot kering...hehehe..

BIONIC WOMEN berkata...

amirah:
pisang bakar tu mcm lempeng ker???
atau pisang seketul camtu jer..
konfius jap nih..hehe