Jumaat, 12 Mac 2010

KALAULAH RAMBUT DHIYA LURUS

cuba anda lihat rambut Dhiya.....HEHE
Ni bukan kes x puas hati, tapi mama dan papa selalu berbincang topik rambut Dhiya ni untuk suka-suka. Slalunya kami terpikir...
  • Kalaulah rambut Dhiya Lurus..macamaner rupa Dhiya
  • Kalau rambut Dhiya lurus, mesti dah panjang sekarang
  • Kalau rambut Dhiya lurus, mesti dah boleh ikat...
  • dan bermacam kalau wujud..kalau rambut Dhiya lurus
kalau rambut Dhiya lurus, mama nak potong gini,ada fringe kat depan.

Tapi pastu mama terpikir, kalau rambut Dhiya lurus, xder la plak amoi2 China nak kata

"wah, ini budak lambut banyak cantik, oliginal atau u buat"..hehe. Terutamanya kawan lama mama, si Leng-Leng.

Pastu xderlah orang nak tegur, "wah kerinting rambut dia"...hehe

x der plak sedara mara nak cakap, "Dhiya ni ikut rambut tok dia"..kalau sedara mama..sedara mara papa plak akan kata, " Dhiya ni sebijik macam Su Mira dia masa kecik"


Dan bila nenek Dhiya menyampuk.."Kalau nak kerintingkan kat kedai pun mahal, orang cina berabis ratus2 nak kerinting"...Terkesimalah papa dan mama.HUHU

Anyway Dhiya, mama n papa bukan x berpuas hati, Dhiya cukup sempurna di mata kami cuma 'ku bilang kalau' (ala2 dialog dalam citer Ada Apa Dengan Cinta)..cerita favorite mama zaman dulu2.

Inilah dia..minah kerinting kesayangan mama n papa...

3 ulasan:

NURUL berkata...

kecik2 jek kerinting kot..
fifi dulu pon mcm tu..
siap cina2 tanya u buat ke??
wah...xkoser nak berhabis buat curly2 kat rambot anak yg masih kecik..ekekekekkk...

fifi skang da 5 tahun, bila potong bawah, dah x curly lagi dah...
(rindu nk tgk rambot dia curly2 lagi...)

*comella dhiya rambot curly... ;)

king nothing berkata...

xpe la kenting pn.asal hati baik.pangai elok.

Momma Mia berkata...

Dhiya cam Damia. Rambut masa lahir lurus tapi lepas cukur tumbuh kerinting gitu... ipar ckp ikut abahnya, tp abahnya tak ngaku. hihi... kerinting pun lawa laaa eily kan