Isnin, 15 Mac 2010

TIDURLAH SAYANG

Sejak Dhiya lahir, Dhiya x pernah bagi masalah kat mama kalau bab tidur ni.Masa baby dulu, Dhiya x pernah meragam tengah malam, kalau lapar susu, Dhiya hanya merengek manja, pastu trus senyap bila mama bagi susu. Pendek kata papa tuh blum ada pengalaman berjaga tengah malam macam papa-papa lain...Sungguh menyenangkan hati mempunyai anak yg baik macam Dhiya.  :)


Tapi lain pulak ceritanya bila Dhiya dah besar ni. Minggu ni Dhiya susah nak tidur. Kadang2 sampai pukul 3 pagi pun belum tidur. Dhiya menangis, meraung nak tengok kartun. X nak tidur dalam bilik, tidur kat ruang tamu depan tv. Tiap2 malam Dhiya macam tu. Macam2 cara mama dan papa pujuk Dhiya, tapi masih tidak berjaya. Dhiya menunjukkan kekerasan kepala dan hatinya.HUHU.

Mama dan papa dah banyak malam x cukup tidur angkara Dhiya. Mama dah bertambah stress.Mengapa Dhiya jadi begini? Apakah sebabnya?

Bila dah tidur lewat, Dhiya akan bangun esoknya lewat tengahari, dan tidur siang sekejap jer. Semua jadual harian Dhiya berubah akibat Dhiya tidak mau tidur malam. Bagitau mama anakku, apa yang mengganggu tidurmu...

Tidurlah anakku sayang, pejamkan mata,,,,tidur lena. Esok bangun kita main lagi.HUHUHU :(

2 ulasan:

Momma Mia berkata...

alahai sian mama & papa. Masa Damia dulu kalo sindrom tak nak tido ni happen masa mula2 nk dapat adik. Mungkin ke??

bionic women berkata...

opppssss..mungkin kah? rasanya x mungkin nih?tapi kena diberi perhatian sius nih..hehehe..malam tadi buat hal lagi..tidur pukul 1, pukul 4 bangun semula nangis2..huhu