Khamis, 22 Julai 2010

MODE : BERJELAGA

Time tulis perkataan berjelaga tu tadi, trus tingat zaman sekolah...mata pelajaran sains tingkatan 1 ker 2 ntah ler..nyalaan berjelaga. Terus terbayang duk dalam lab ngan kerusi tinggi tu, ngan muka cikgu sains terbayang skali. HEHE..
Aci x letak gambar dapur gas? berjelaga x?..hehe

Memang sari dua ni mood mama amat berjelaga. Macam asap tu ler..fikiran mama agak berserabut, fikiran berselirat, badan lesu dan jadi malas..hado, sakit ape kah yg melanda diriku ini? Tolong..toong..camner nak ilangkan jelaga ni?

Dah 2 hari mama terlewat bangun tido. Bila jam loceng bunyi kul 6 tu, mama ase macam xleh buka mata..then tersedar semula dah 6.30..mula la kelam kabut Pagi semalam papa bekfes ngan biskut jer, xsempat nak masak, pagi tadi bekfes ngan karipap jer. Slalunya mama wat heavy bekfes utk papa ngan tokma.
Kebiasaannya, pas papa g kerja, mama akan basuh kain, kemas umah, sapu sampah, lipat kain semalam, siram bunga..tokma akan amik bekfes lambat skit. sebab kena cucuk insulin dulu..Dhiya plak selalunya akan bangun after mama siap wat semua kerja umah..
Tapi sejak mood berjelaga ni.........bangun pagi dah ler terlambat, semua kerja lain ase malas jer nak buat. Pas papa g kerja mama leh plak lena semula..huhu...Badan ase lesu sangat. Pastu after 9 baru mama leh celik mata..huhu..Sian plak kat tokma. lambat cucuk insulin, lambat ler boleh makan.

Dhiya lak time mama berjelaga ni ler dia asyik wat hal. Dah 2 malam, pukul 4 pagi baru tido. Asyik nak tgk tv jer. Klau anak org lain tido lambat,bangunnya lambat kan? tapi dhiya tetap bangun kul 10 or 11 pg then merengek2..sudahnya, sejak 2 hari kebelakangan ni asyik kena marah ngn mama..Sian plak dia, dia macam takut tau skang nak bermanja ngan mama. Bila papa balik kerja baru ler dia menonjolkan pangai manja tu..Sian anak mama...sowi Dhiya..kepala mama banyak asap ler sayang..

Mama agak mudah kecik hati, tersentuh..air mata pun ken main ag cepat keluar kalau papa tersalah cakap ker, aper ker...naper ntah. Papa kata mama x kuat macm dulu. semangat x tegar sekarang..Naper ek? Camner nak jadi tegar cam dulu..


Atau semua orang akan mengalami situasi macam mama ni ker? Kalau ada citer ler skit..

all pic kredit to mr.goog

4 ulasan:

nabilah_2908 berkata...

biasa la mood up n down...erm..apa kata hujung minggu ni..pergi la jln2..kt tmpt2 yg boleh menenangkan fikiran...myb lepas tu dh ok kot.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
TRAFFIC OH TRAFFIC

Diyana Zulkifli berkata...

hmm.pms kot kan.diyana pun skrg ,mggu ni..emo mmjg..huhu

mrs.ecam berkata...

salam knal...

heee perubahan hormon kot....ke dhiya nk dpt adk lg??? hikhik...

BIONIC WOMEN berkata...

nabilah: nak gi sopinggggggg..hehe


Diyana: PMS ker...oh no...xkan sorang jer anak i? hehe..diyana xperla dah 2, sepasang lak 2..hehe

Mrs ecam: salam kenal...
Dhiya dapat adik? Alangkah indah kalau jd kenyataan....kita tunggu minggu depan ek, mengambang ke x?hehe