Isnin, 9 Julai 2012

DURIAN DAH BERBUNGA


Weekend bebaru ni adik ipar me datang sini
so alang2 datang tu x sah ler x menjamu durian
dah katanya tempat banyak durian..

Kat area sini durian paling tersohor ialah 'MUSANG KING'
tapi idok ler me beli musang king tu..
xtau ler, me rasa kurang nikmat ler makan musang king
isinya besor2, xleh makan banyak2..muak

Me beli durian kg jer...
Me beli ngan sorang tokey ni, dia ada kebun
so selalunya me call dulu, dia akan kutip n simpan utk me
dapat ler buah durian yang fresh, baru gugur...
tokey ni plak jenis x kedekut, main cincai2 jer
pastu yg agi best dia bagi me campur2 jenis durian....

Ni Sebahagian jer tau....
me kira2 semua semalam ada 15 biji = RM40
Nak amik gambar semua...sian plak en suami + Dhiya
Duk wat muka jer, tunggu nak makan durian, tapi me sibuk amik gambar jer


Dalam bebanyak durian tu..buah yg ni paling besorrr tau,
tapi naper me amik gambor x nampak besor ek???? huhuhu.
Ni tokey tu kata, buah first batch dari pokok tu..
Buah ni agak muda skit

ni isi buah yang agak muda tu...
sedapppp...
Yang ni plak isi buah kuning...tapi kamera me cap ayam
x berapa nampak kuningnya..

yang ni speses lain plak..cantik kan isi dia???
Tu yg me suka beli ngan tauke sorang ni..
dia selalu bagi macam2 jenis buah kat me


Jadinya 3 hari 3 malam ler me menjamu adik ipar ngan durian
alang-alang nak makan, makan sampai lebam kan? haha
Durian-durian ni me dah telan, wat bubur kacang, wat serawa
dah tinggal lagi 3 biji, dah ase muak dah nak makan..huhuhu
pastu x tau nak buat aper ag..buat tempoyak ler nampak gayanya



nota kaki:
Me nak balik kg petang ni....nenek yang membesarkan me tengah sakit..
doakan untuk nenek me ya, kengkawan

7 ulasan:

...sWeeT uMi... berkata...

Aduhhh kecur tgk doyan ni...15biji for rm40,mmg berbaloi2 tu....Kat sini tak lupe gak umi doakan semoga nenek cepat sembuh ye...amin (^_^)

eima berkata...

mudahan nenek cepat sembuh dan panjang umur .... insyaallah ....

durian fav abg ayim ni ...

Nad @ MamaZN berkata...

tempoyak pun sodap!


hati2 di jalan raya!
moga nenek cepat sembuh!

wan nurul hezrina berkata...

sedapnya eily..nurulkan mmg antu durian=)bak mai cket=)

KhaiRin : anies berkata...

hntr la ke sini sebijik...tgh mengidam ni

MrS. F!zA berkata...

sblm bersalin haitu puas pulun sakan mkn durian..hehehe..

seb baik dah bersalin kalo tidak mau kempunan lg tgk gmbr durian ni..

ADEEYA berkata...

Sekarang musin durian ke apa :/ huhuhu semoga nenek cepat sembuh..