Selasa, 28 September 2010

SUDAH LAMA TERINGIN

Mama teringin sesangat nak makan singgam singgang kepala ikan tenggiri
*mengidam kah???? :)
belum ag setakat ni..hehe
So dengan sepenuh hati mencari kepala ikan tenggiri
Ada jumpa kat mydin tapi x fresh..insang pun dah biru
so kelmarin ke pasar malam kat Shah Alam 
then dapat ler 2 ketul kepala ikan tenggiri dengan harga RM7


So lihat ler menu lunch td nih..

 Singgam Singgang kepala ikan tenggiri

 Mesti lah cicah ngan sambal kicap..kasi ummphh


udang goreng berempah

daging goreng ngan kacang buncis..


Mama asyik menghirup singgam singgang tu jer....
Memang licin
Papa kata pelik sangat tengok mama makan bersungguh gitu..
hehe


Nota kaki:
*Orang utara panggil singgam singgang tu pindang kan?
*kat pahang singgam singgang ada 2..1 singgam singgang putih macam mama wat tu, 1 ag singgam  singgang kuning..letak kunyit idup..


*Dah check kamus dewan - singgang yer..sorry kengkawan

10 ulasan:

Lelord berkata...

singgam ke singgang?
kalau mak lela panggil masak pindang serani..boh kunyit sket jek

BIONIC WOMEN berkata...

kalau bahasa kampung singgang ler kot...konfius gak ni singgang ker singam ek....

MRS. K berkata...

tu l.. i panggil singgang.. tapi tak bleh blah kat tekak la masak singgang ni.. mmg tak penah masak..

Nieza Ishak berkata...

adoiiiiiiiii syedapnya ... mmg lama tak makan. Letak lengkuas kasi wangiiiiiiii .....

BIONIC WOMEN berkata...

Mrs.K: saya pun kekadang laju, kekadang tu ase xleh gi jugak..kalau ikan biasa tu memang xleh masuk

nieza:
memang ken aletak lengkuas pun..

izzahazfar berkata...

dah lama tak masak singgang...terliur pulak...

hehehe...sedap nih..

BIONIC WOMEN berkata...

Izzah:
masak singgang kan paling mudah..hehehe..x payah tumis2 semua men campak2 jer

mamalieyna berkata...

masakan simple..tp sedap kannn..memang menghirup sampai licin mangkuklah! ^_^

BIONIC WOMEN berkata...

mamalieyna:
yg simple2 tu yg laju kat tekak..yg berat2 ni lambat ler skit..tapi tetap jalan..hehe

anisalya berkata...

sedapnya lauk.
terliur saya...