Selasa, 25 Mei 2010

1 JAM DI BILIK TEMUDUGA

Hai...mama dah balik interview. Macamaner? Bolehla. Confident sangat tu xder la, tapi Alhamdulillah boleh ler jawab solan dibagi tu...tapinyer nak citer ni..alahai si penemuduga tu, banyak betul soalannya, rasa macam kena bentang tesis PHD plak...hehe. 1 Jam lebih mama dalam bilik tu tau. Dia macam syok plak dengar mama bercerita, pas satu, satu soalan di tanya tau. Semua soalan tentang job yg mama mintak tu dan sedikit pengetahuan am.
Tapi ada ler satu bab yg mama x puas ati.
Dalam surat tawaran temuduga telah ditulis temuduga bermula 11 pagi. Mama sampai kat Jabatan Perdana Menteri tu kul 10 pg tau...nak bagitau u oll ni, ada ke patut, kul 11.15 pagi kami di bagitau si penemuduga nak minum dulu. Akhirnya temuduga mama tu bermula kul 12 lebih..hado..Betullah kekadang bila orang kata, goverment servant ni kekadang lebih banyak rehat dari kerja..
Mama time tu duk risau kat Dhiya yang tinggal kat rumah dengan Unty Ilah. Before this, mama lum pernah tinggal Dhiya. Tapi Alhamdulillah, Dhiya langsung x nangis. Mama x sedar upenya anak mama dah besar. HUHU
Kesimpulannya, temuduga itu berjalan lancar, dan mama berserah pada rezeki dari Illahi.

Nota kaki:
Mama ni dah bersedia fizikal dan mental ker nak kerja semula?

4 ulasan:

Diyana Zulkifli berkata...

sedia atau tidak,cuma diri eily sendiri yg bulih tentukan..;).diyana doakan eily dimurahkan rezeki.:D

Diyana Zulkifli berkata...

hmm,interview kat pjbt kerajaan ek?slaloonye yg temuduga tu,klu tak dato' mungkin pegawai trtinggi..itu mmg lumrah dah klu suka suki ja kita kene melangut tunggu dieorg..hehe

Momma Mia berkata...

waaa 1 jam. insyaAllah ada rezeki tuh

BIONIC WOMEN berkata...

diyana: time ksih atas doamu itu..hehe.

momma: kalau ada rezeki mungkin dapat kot momma..huhu