Rabu, 5 Mei 2010

YANG MANA CINTA SEJATI?

Petang semalam seperti biasa duk melayan Adamaya..tahap geram kat Maya tuh xleh tahan plak bila sesuka hati mintak cerai. Pastu bila siap kena khalwat tapi x insaf ag,.trus berasap idung mama.Sebijik macam naga asenya.(Ileks a..drama jer beb..)
Citer Adamaya ni wat mama tingat kat kisah cinta seorang kawan. Kawan mama yg terlalu obses ngan first love. HUH..N3 arini bukan nak cerita tentang kawan mama tu ek..(x baik tau bukak pekung kat dada orang).

YANG MANER SATU CINTA SEJATI? Cinta Pertama @ Cinta Terakhir?


Cinta pada yang Esa tu memang lah yang paling sejati, tapi harini kita cerita tentang cinta sesama manusia ok?
Bagi mama yg sejati tu, yang terakhir..yang kita sanggup korban jiwa raga, kongsi hidup, kongsi suka duka, kongsi bantal, kongsi duit dan segalanya kita kongsi. Yelah sampai anak pun kita kena kongsi. x sejati lagi ker macam tu? Cinta terakhir selalunya xkan berbelah bagi lagi. Cinta yg buat kita tekad untuk memiliki dan terus dimiliki. Cinta yg akan kita bawak sampai ke pintu Syurga.  Insyaallah..(Semoga tuhan merestui)

Cinta pertama plak?

Cinta pertama bagi mama sebagai satu langkah untuk lebih matang dalam kehidupan. Sebab x semua cinta pertama ni bersatu..x semua cinta pertama ni kekal..(Ada jugak yg kekal dan bertahan...Alhamdulillah). Bagi yg kekal bahagia dengan cinta pertama tu, janganlah marah mama plak..kisah hidup kita mungkin x sama..ini pandangan peribadi mama jer.
Cinta Pertama selalunya wat orang obses sebab itulah pertama kali jatuh cinta, tapi kalau cinta pertama tuh x boleh bawak kemana pun, x datangkan kebahagiaan, x menjanjikan kehidupan yang lebih baik, mengapa kita mesti kenang? Lebih baik kita jadikan semua kenangan tu sempadan utk kita perbaiki kelemahan diri, supaya kita lebih matang dalam melayari kehidupan yg serba mencabar nih. Kalau betul cinta pertama itu begitu valuable kenapa kita ada cinta kedua, ketiga dan seterusnya...yg terakhir itu juga yg indah kan?

Berbalik lah kita pada jodoh dan ketentuan Illahi. Redha atas apa kurniaanNya, kerana ketentuan Allah itu sebenarnya yang terbaik dalam kehidupan kita. Hargai apa yg kita ada supaya nanti yg kita kendong x keciciran.





Nota kaki:
Cintailah orang yg mencintai kita kerana dia lebih pandai menghargai...
*buat en azmam mahmud...andalah cinta terakhir mama, cinta yg akan mama bawa mati, pada cintamu mama sanggup berkorban apa sahaja, dan mama impikan untuk terus berpimpim tangan denganmu hingga ke syurga

3 ulasan:

mencemar duli berkata...

mencintai dan dicintai..
menyayangi dan disayangi..
menghargai dan dihargai..
memerlukan dan diperlukan..
semua tu sifatnya berpasangan,kekalkan begitu bersama pasangan kita..karna antara pasangan harus saling menyokong.pergghhh.

MysDear berkata...

memang geram tgk maya semalam...arini pun sama..sempat lagi tu...nk deting2 time adam tgh sibuk borak2 ngn sponsor exhibition dia...eii geram!

p/s: gambar kawen eily ke 2?

BIONIC WOMEN berkata...

sabar kak....drama jer tuh..tapi kita ni emo mmg lebih kalau bab rumahtangga ni kan? hehe
A'ah tu gambar kawin 3 tahun lepas...kekurusan ku itu telah hilang..hehe