Sabtu, 8 Mei 2010

JAWAPAN SOLAN CEPUEMAS + PEMENANGNYA

Opppppssss! Cubaan utk menjawab solan cepuemas telah ditutup...

Inilah masa yg ditunggu2..pengumuman jawapan dan peserta2 yang telah dipilih sebagai pemenang

Sebenarnya, tiada siapa pun yg dapat menjawab dengan tepat. Tapi seperti yg mama janjikan, yang jawab hampir tepat pun mama bagi hadiah. :)

Jawapan sebenarnya?
Tetamu yang datang bertandang itu sebenarnya ialah seekor lotong@lutung@lutong tapi bukan lontong ek!!
(Kena tengok gambar yang mama bagi betul2 bawah pokok kelapa tu si lotong ni melintas)...
*mama x pandai ag nak edit gambar..sesape leh ajar camner nak circle lotong tuh?
Lotong ni sespesis dengan kera tapi keliling mata dan mulut dia putih,ekor dia teramatlah panjang. Menatang ni sekarang ni semakin bermahajalela di rumah nenek memandangkan pokok2 buahan sedang berputik..
nak tengok?
Tapi yang jawab kera, monyet mama bagi point...yelah ramai yg x tau lotong nih. Yg jawab beruk salah ye..sebab beruk xder ekor.

TAHNIAH KEPADA:

 komen: jawapan x brape tepat tapi jelas dan merujuk pada gambar..hehe
Hadiah utama ialah buku ini..
Mama pilih sbb tajuk buku tu sesuai dengan quiz mama..heh
 
komen: jawapan dah agak tepat. Tapi mama x pasti momma merujuk gambar atau tdk. hehe
mmg lontong tu nakal pun duk curi buah
Hadiah ke2
Beg ini kraftangan org kampung
(sebab n3 mama tntg kg..so amatlah sesuai)

Komen: Mama Aqish teka monyet. Kurang tepat yer..
Hadiah ke3
Juga beg kraftangan kampung

Hadiah saguhati
2 bekas jewelery yg dibuat dari kain batik.
Nampak kampung gitu..hehe
2 orang yg bertuah itu ialah
 
komen: jawapan dah merujuk gambar, tapi kenapa letak no.4..hehe
 
Komen: Bonda dah nampak monyet tapi tu dalam gambar tapi kenapa x tulis jawapan.huhu
Tahniah kepada semua yang menang..hadiah x seberapa dari mama. Tapi terimalah sebagai ingatan dan tanda terima kasih kerana menyokong mama yg masih baru dalam dunia blogger ini.
Insyaallah nanti mama wat Giveaway plak



Nota kaki:
Kengkawan yg lain banyak main teka hentam keromo jer tanpa merujuk gambar nih..
Nurul..kenapa ada kot? mama x pasti tu jawapan ker pertanyaan..hehe (lain kali cuba agi ek)
Qasehadam..beruk salah ek..beruk xde ekor

Kepada yg menang nanti email nama dan alamat kat mama utk pengeposan hadiah...tekan jer button contact me kat sidebar mama tuh..

7 ulasan:

Ibu Mifzal Arsyad berkata...

wah...tak sangka plak dapat hadiah..hehe...w/pun jwpan kurang tepat..mmg nmpak dlm gmbar tu ada binatang melintas tp sbb x tau kan spesis apa..teka monyet je..yg terpikir masa tu monyet ngan kera..lotong mmg x baper kenal..hehe..alhamdulillah..ada rezeki kali ni...terima kasih banyak2 eily..

BIONIC WOMEN berkata...

sama2..
nanti ibu bagi nama dan alamt kat emel eily tau..

Momma Mia berkata...

wah jwp dah agak tepat... kene bgtau rujuk gamba ker? hihi nampak si lontong tuh dah dlm gambar.. tak pe... btw mekaceh Eily, kami dpt no 2.

BIONIC WOMEN berkata...

momma....
ramai sangat yg main hentam jer sebab tu eily kena pilih yg lebih specifik..kalau momma jawap nampak kera dalam gambar..komform menang hehe...

Wansteddy Tales berkata...

woaa... menang hadiah! teka2 pun hampir betul gak! sengkiu eily :)
ps: mmg penah dgr lotong ni mcm spesis monyet gak tp xpasti sbb gambar tu nmpk cm monyet hehe... pehni harus mengenalpasti spesis2 monyet sedunia ;)

Anje a.k.a Mama_Aqish berkata...

nge...tak sangka dapat hadiah gak walaupun teka tak berapa tepat....kita tengok kat gambo tu tu yang dapat teka monyet tu

b.O.n.d.a berkata...

ark..ark..ark..lOtOng ghupenyer..

tOcei..tOcei..
alamat sudah dihantar..rOjer!
tak dapat, sila rOjer saya balik yerp! =)