Rabu, 5 Mei 2010

EH. ADA TETAMU DATANG!

Gambar ni papa amik dr tingkap bilik masa kat kg ujung minggu baru ni.(kampung mama di Pahang)

Siapa boleh teka tetamu tak diundang yg datang bertandang ke rumah nenek di pagi yg hening tuh?
Sape paling pantas dan tepat teka..mama akan bagi hadiah..!!
(Betul !!!! x tipu....)


Nota kaki:
Indahnya kampung, menberikan ketenangan, mententeramkan jiwa...biarpun kekadang ada tetamu mengganggu...HEHE..

14 ulasan:

MysDear berkata...

sapa ek? sepupu eily yg dah lama tak jumpa? kawan lama sama2 main pondok2 dlu ek? betul x?

BIONIC WOMEN berkata...

mysdear: x betul jawapan tuh...boleh teka lagi..hehe

qasehadam berkata...

sy teka ular yg dtg sbb xdiundang hehe
nk tekaa lagi bleh

Ibu Mifzal Arsyad berkata...

sy nmpak dlm gambar tu ada seeokor monyet..sedang melintas..mungkin kah tetamu x diundang itu ialah si monyet itu..

BIONIC WOMEN berkata...

qasehadam:boleh teka banyak maner pun..saper yg teka paling tepat akan diberi hadiah..kalau xder paling tepat..yg hampir tepat akan dapat hadiah..

Anje a.k.a Mama_Aqish berkata...

kiter teka monyet yang datang...tol ker ek???

qasehadam berkata...

teka lg,beruk takpon ketua kg,kambing terlepas,ayam itik org,ha xpon kerbau pendek,org gile mtk nasi,pontianak,burung,lipan,kala jenking,ahlong,bdk2 dtg raya,jmpot knduri..kuikui gilo byk lak aku buh ops boipren lame dtg.

BabyIbu berkata...

keke - bnyaknya teka mesti kena punyala..hehe..me tak pndai meneka - gd luck to all..

b.O.n.d.a berkata...

tu lah..nampak jugak mOnyet melintas tuh..adakah ianya adalah tetamu tak diundang itu? hehehe..


jawapan lain: abang bangla jual kapet! lalalala..

Wansteddy Tales berkata...

saya kalau kuiz teka-teka ni mmg selalu 'fail' hahahha... tp gigih nak cuba jugak.

kalau 'tetamu menggangu' ni kategori spesis hewan la bnyk..

antara yg paling menyibuk:
1) nyamuk
2) lipas
3) tikus
4) merujuk pd gambar; monyet yg suka masuk rumah dan tolong 'kemas2kan' mana yg patut.

nurulazham berkata...

monyet kot??heheh..
xpon kerbau?muahahaha...

*mmg xpandai bab2 teka meneka nih..hehe

Momma Mia berkata...

Eily kami dtg. mekaceh jemput join teka tekuk nih... jawapan kami si kera yg nakal...

thaqif amsyar berkata...

mama aqif nak teka gak ar...

nak teka ;
ayam
itik
kambing
lembu
monyet
kera
musang
khinzir (ada ke kt kwsn pantai? )
habis semua binatang dah ni teka :p

thaqif amsyar berkata...

nak tmbh teka lagi ni :p

beruk, ungka(spesis yg femes kt seri jengka dulu), apalagi yek nak teka..biawak..ntah2 anak2 sedara sepupu sepapat bdk2 kecik sedara mara(yg kecik2) dtg mintak belanja