Ahad, 31 Oktober 2010

HARI AHAD: MAKAN, MAKAN DAN MAKAN LAGI

Hari ni kami x kemana-mana
aktiviti santai dirumah sambil makan, makan dan makan dan makan lagi
(braper banyak makan daaaaaa...)
Pastu tido..huhuhu
Penternakan lemak yg berjaya telah berlaku..huhuhu

Ntah ler, mood utk merewang2 sakan x timbul2 plak minggu nih.

Aktiviti makan2 bermula ngan bekfest pagi tadi
Bekfes agak sempoi sajer..cilok resepi sandwich menjilat jari ibu damia



Ni ler rupa sandwich mama pagi tadi
tapi double layer ek...1 layer ag letak scrambled egg..
sodap


Ni ler set bekfast mama pagi tadi
segelas fresh milk + jus

Sandwich mama makan 2 ajer..selebihnya papa makan
Dhiya lum bangun time ni (tido kul 2 malam tadi)
betul ler kata ibu damia..sandwich ni terangkat..hubby semakin sayang..hahaha
nak resepi ???mintak ngan ibu damia kat SINI

Pastu sambung ngan lunch plak...
Lunch tadi, papa kata..banyaknyer lauk!!!
tapi mama rasa xder ler banyak sangat..(memang papa x pandai sangat lauk banyak2 nih)

Dah nama ujung minggu kan..
mood memasak tu agak membuak2
tambah2 org tersayang ada, lagi ler bersemangat..hehe

So lelauk lunch tadi ialah:


Kacang buncis goreng ngan udang



ikan bakar



Sambal pauh (org klate panggil)

sambal ni, buah mempelam muda tumbuk ngan ikan bilis dan lada
kalau makan ngan ikan bakar letak garam skit
kalau ikan goreng x payah letak ler kang masin lak..
(kalau pauh tu masam sgt, boleh letak gula skit)


Sotong celup tepung

Sotong celup tepung arini lain skit cara buatnya.
slalunya mama guna tepung goreng serbaguna tu jer
tapi kali ni guna manual punyer campur ngan serbuk roti
wow..rangup ler..lagi sedap upernya




Ulam..


Budu tidak ketinggalan..hehe



Air mangga sebagai pembasah tekak...

gambar betik x snap ler plak..huhu

itu jer pun, bukannya meletopsss sangat..hehehe...tapi nasi tetap licin...
kekenyangan kami anak beranak..mata pun ase ngantuk..hahaha




Nota kaki:
entry ini tidak berhenti di sini..ada sambungannya tau..(Ada makan2 ag?????...tunggu!!!!!!!!!)

*kak ayu..tq for the resepi

8 ulasan:

ibuayahdamia berkata...

sama2 eily...masa kak ayu baca entry ni..dalam hati dok terdetik..aikkk..macam aku pernah masak jer...eekkekke...rupanya eily tgh cuba resepi kak ayu..hehe..well done...macam ni barulah isteri mithali...sediakan makanan best2 utk anak2 dan suami..hehe

MRS. K berkata...

pergh.. kagum eily.. byk nye masak..

BIONIC WOMEN berkata...

ibu damia:
kan ada oyak cari ilham nak masak kat fb album kak ayu tuh..huhuhu


Mrs.K:
Jgn kagum terlebih K...ikut mood jugak..hahahaha..

Momma Mia berkata...

sedapnya sotong celup tepung tuh

Pn. Zana berkata...

rajin masak yer!!

terliur tul ngan smbal pauh tu..sy suke!! :D

BIONIC WOMEN berkata...

momma mia:
sotong celup tepung favorite family eily, tapi kalau kat kedai payah toi nak jumpa yg sedap..huhu

pn.zana:
bukan rajin ssngat pun zana....
sambal pauh, saya pun suka

nabilah_2908 berkata...

telan air liur bila baca resepi sandwich tu..huhuhu..sedapnya.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
HOME MADE OREO ICE CREAM

BIONIC WOMEN berkata...

nabilah: try ler, sedap tau...hehe