Selasa, 12 Oktober 2010

SAMA TAPI TAK SERUPA

 Bukan skali malahan dah berkali2
dari kecik sampai ke tua ni (tua ker??)
dah lali telinga dengar org kata
'betul ker adik beradik?'
'x sama pun'

huhu

itulah dilema melanda mama dan unty ilah
kami 6 beradik semuanya then kami berdua jer pompuan
tapi kami x sama langsung..hehe

 X caya tengok ler gambar atas ni...
gambar close up non ado..
x jumpa plak nak cari..hehe



 Tapi tengok unty ilah ngan my mom..sama kan???


 Tapi tengok plak mama ngan tok Dhiya nih?
Masa sekolah dulu ramai org tanya, betul ker mak awak?
naper dia gelap awak cerah???



 Tengok plak Unty ilah ngan Aki abah Dhiya..sama x???
Mama ag sama kot..hehe
Aki abah Dhiya cerah tau..sejak tua2 ni asyik g laut tu yg jd gelap

Sebenarnya...
keturunan sebelah mak india + melayu
My late grandfather ...Arwah Zainuddin Mohamed
(ayah pada mak )
org india...bukan India Malaysia tau, memang dari Mumbai, India..
but warganegara dan sememangnya muslim...dia datang Malaysia masa zaman sebelum merdeka
masa tu buruh dari india di ambil utk kerja lombong arang batu

then
keturunan sebelah abah bugis + melayu
my late grandmother...Arwah Zaharah binti Khaucil
(mak pada abah)
Arwah moyang..Khaucil memang org bugis
(susur galur keluarga abah ni akan berakhir ngan kraing Aji  )
*Kraing Aji = org bugis yg membuka Kg Mengkasar di Pekan

bila my mom + my dad kawin
then terciptalah mama yg mengikut kebugisan itu
dan unty ilah memiliki darah keindiaan..haha

so 
walaupun susah nak terangkan kat org
tapi kami sebenarnya bangga atas susur galur keluarga kami


Sorang bugis...sorang lagi india
Sorang cerah dan sorang ag gelap
* mama ler yg untung kot sebab cerah..hahaha..walaupun idung x setinggi unty.






Nota kaki:
Cantik itu kan unik dan tersendiri, x kisah lah itam atau putih

10 ulasan:

nabilah_2908 berkata...

hehhe..ok la tu...campuran darah yg pelbagai.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
ALAHAI Z

BIONIC WOMEN berkata...

Nabilah:
kengkadang boring jugak org tanya, betul ke adik beradik..ingat kitaorng tipu ker??hahaha

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil berkata...

Tapi yg pasti.. Dua2 manis dipandang mata dgn keistimewaan masing2.. Siyes!!!!!

BIONIC WOMEN berkata...

ibu aqil:
yg kakaknya tu gemuk..hahahaha

Diyana Zulkifli berkata...

semua 1 malaysia..;).hmm tp lain sungguh kan,jenuh jugak tu nak terangkn pd orang yg brtanya.:)

BIONIC WOMEN berkata...

Diyana:
bila ngan mak, org akan kata eily ni anak angkat ker...bila ngan abah adik plak dowang kt anak angkat..hahaha

aunty ilah berkata...

Yg pnting aunty comel..hahahaha.. bukan ler itam sgt..."itam manis" je...mklum r,sorang "soya" n sorang "coke"..huhuuh

BIONIC WOMEN berkata...

aunty ilah:
perasan jangan terlebih sngt

Damia Aleesya & Damia Ayunie berkata...

sama cantik jer ayu tgk...tak kisah lah gelap atau cerah..masing2 ader kelebihan kan..hehe

BIONIC WOMEN berkata...

ibu damia:
gelap dan cerah pada kulit ajer..hati sama baik..hahaha