Isnin, 18 Oktober 2010

LUAHAN DARI HATI YG PANAS

Dulu....bila mama start berblog...mama x pernah terlintas untuk menulis sesuatu yg x elok
sesuatu yg sedih atau sesuatu yg amat menyakitkan hati...
mama xnak isu2 macam ni yg menjadi tatapan anak2 mama suatu hari nnti
sebab mama menulis blog ini sebagai satu jurnal supaya bila anak2 mama besar nnti, 
mereka tahu aper yg berlaku dalam hidup mereka sebelum ini...
hari2 mama menulis...menulis setiap kejadian dan peristiwa indah, setiap pengalaman yg menjadi 1 pengajaran dalam kehidupan..semoga anak mama ambik iktibar dari semuanya...
semoga mereka tahu betapa indahnya mereka membesar.

Tapi...
sampai satu ketika, bila 1 peristiwa yg datang mengubah semua itu..
mama terpaksa coretkan luahan hati ini, supaya anak2 mama bertanya mama suatu hari nnti
apa sebenarnya yg terjadi sehingga coretan ini mama buat..
dan mama yakin, mama mampu menceritakan kepada mereka dengan setiap inci dan sudut
kerana apa yg berlaku sangat menyakitkan mama..
inilah kehidupan anak2ku...inilah dia....

Kenapa mama???Apa yg berlaku???
Anak2 mama....biarlah secara detailnya hanya kita sekeluarga yg tahu..

Mama menulis dengan ikhlas
ikhlas mencari kawan, ikhlas berkawan dan ikhlas dalam setiap bait yg mama taip
tapi bila ada manusia yg kejam, menggunakan setiap inci blog mama ini
untuk menghancurkan hidup mama
mama marah, kesal, benci dan amat sakit...

Buat kengkawan yg ikhlas berkawan dengan mama.....
Berhati2lah dengan setiap manusia disekeliling anda..
tidak kira yg ada didepan anda atau di alam maya
kerana mungkin ada yg berniat untuk menghancurkan hidup anda

Manusia ni...kekadang luarannya nampak baik, cantik
tapi hakikatnya didalam busuk, bernanah, berulat dan keji..
Mereka lupa tentang dosa dan mereka lupa tentang neraka
Semoga Allah balas dengan sekeji kehidupan buat manusia yg hina ini.

Anak2 mama.....selagi mama ada upaya dan kekuatan,
selagi iman di dada mama, selagi Allah bersama mama
mama xkan mengalah dengan ujian dunia ini,
mama akan berjuang utk pastikan kebahagiaan tetap milik mama dan anak2 mama
dan mama akan pastikan  hak dan kehidupan anak tetap milik anak mama



Nota kaki:
*Mama tetap yakin Allah bersama2 mama
*Buat sahabat2 yg ikhlas berkawan dengan mama, terima kasih kerana setia menemani mama di blog ini, biarpun hanya di alam maya, tapi kehadiran anda semua begitu bermakna buat mama

9 ulasan:

MRS. K berkata...

marah betui ni eily.. sabar hokey! peace..

tiefazatie berkata...

sabar ye sis...

Jumie berkata...

awat hang eily?? setiap ujian tue ada hikmahnyer.. cuma kita yg xtahu.. byk2 bersabar k.

nurulazham berkata...

kenapa eily?
ada yang buat eily sakit hati ke?
sian eily..banyakkan bersabar ye... ;)

Damia Aleesya & Damia Ayunie berkata...

salam eily.....

sabar eily..tuhan selalu berada di pihak yang benar...kita kena sentiasa doakan kesejahteraan dan kebahagian diri sendiri jugak...

semoga eily tabah menghadapinya...

Nad @ MamaZakwan berkata...

nape ni mama dhiya..? bykkan bersabar ye.saya berblog pun sbb nak ramai kawan dan berkongsi2 pendapat n pengalaman..bukan nk cari musuh..
sabar saja dgn org2 yg camni

Diyana Zulkifli berkata...

naper eily?huhu.

BIONIC WOMEN berkata...

mrs.K:
marah sangat bila ada org cuba memporak porandakan kehidupan yg kita bina...huhu..sad

tiefazati:
doakan akan tabah yea, dik

kak jumie:
ntah ler akak...dalam dunia ni, ramai manusia yg x sedar diri..
ramai yg x senang tengok kebahagiaan kita...


Nurul:
bukan saje wat sakit ati nurul
tapi cuba runtuhkan rumahtangga...
yg lagi sadis sanggup gunakan blog dan kengkawan eily dalam blog ni sebagai batu loncatan..
sangat keji manusia tuh

Ibu damia:
Kak ayu...eily sentiasa cuba tabahkan diri demi anak, kak ayu
cuba jadi isteri yg baik,
cuba untuk tidak lupa segala hukum hakam agama..cuba untuk terus jadi perempuan yg disayangi tuhan..
kerana eily rasa eily berhak ats kebahagiaan eily...
Eily x pernah ganggu org, kak ayu...x pernah pun..
hanya Allah tahu kebenarannya..
semoga Allah tunjukkan jalan yg mudah buat eily menghadapinya..

nad:
org2 macam ni wujud kat mana2 pun, nad.
keruntuhan kebahagiaan orang lain adalah satu nikmat bagi mereka...
Semoga Allah balas dengan balasan setimpal. Kita ikhlas dengan apa yg kita buat, tapi org lain belum tentu..


D:
nnti ada masa kita leh sembang2..hehe..
take care urself and family..
kita xtau esok lusa org macam ni akan muncul dalam kehidupan kawan kita yg lain plak..

::Mamalyna:: berkata...

sabar yer mamadhia.. i know ur feeling...