Rabu, 18 Ogos 2010

MENU YG LEKAT DIHATI SUAMI

Berbuka puasa kat rumah ni hari2 nasi. 
Sebenarnya mama xleh makan nasi berbuka. X lalu sangat kalau awal2 puasa gini
Tapi tokma lak xleh x makan nasi. 
So tiap2 hari mama kena buat kuih utk mama makan

Semalam wat pemanis mulut ni

 Sagu gula melaka yg telah mama alter,,haha
Rupa2nya sedap giler susu cair bila digandingkan ngan gula melaka..

Rupa2nya papa suka sangat ngan sagu ni.
Siap kata pasni wat ag tau..haha


Pastu wat kuih ni..
u oll panggil aper yer?
Mama panggil burger malaysia.
Dalam tu ada inti sambal bilis..
Sedap tau..

Pastu lauk semalam...

 Ayam masak halia

Ikan kerisi masak asam pedas
+
sayur tumis kicap


Nota kaki:
Papa kata org kelantan majoriti makan nasi berbuka...family mama lak makan mkanan separa ringan utk berbuka macam mee atau bihun atau kuih muih..

6 ulasan:

MRS. K berkata...

wah! siap boleh buat kuih muih lagi.. rajin la eily ni

Damia Aleesya & Damia Ayunie berkata...

ayu berbuka tak kisah apa2....cuma sahur wajib nasi kot...hehe

nabilah_2908 berkata...

sm macam my mom la...bila buka..x lalu makan nasi...

lebih suka makan mee..murtabak ke.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HEADER IMPIAN

MrS. F!zA berkata...

eh awk org mana? huhu aah org kelantan mmg mkn nasi kan..awl pgi kalo bulan tak posa tu dh mkn nasi..kalo ai kt kedah nun pgi2 mkn greng2 dulu ngan kuih.. huhuhuhuhu

tak thn sempat lg buat kuih ltk ikn bilis tu.. huhu

Lelord berkata...

ekekekke kite org johor...tapi kite mmg kena mkn nasi..x kira la pose ke tak pose nanti penin pala. Ade sesetgh org time buka suke mkn kuih-muih dulu pas solat baru amik yg berat

BIONIC WOMEN berkata...

Mrs.K:
buat skit2 jer Mrs.K...agpun xder wat aper kat rumah ni. Kalau org bekerja tu lain ler, balik kerja dah penat..hehe

Ibu Damia:
Eily xleh makan nasi awal2 pose gini. Sahur pun xper x makan nasi..hehe

Nabilah:
yes...i pun gitu, kekadang lepas solat baru makan, kekadang x makan langsung..

Mrs.Fiza:
Saya org pahang...memang family saya x berbuka ngan nasi..kalau nak makan nasi pun pas solat..
Tulah, masa memula kawin dulu pelik gak family mertua makan nasi berlauk pagi2. kita salu makan roti canai ker, mee, bihun or kuih2 jer pagi..

Lelord:
Ad tekanan darah rendah ker? saya plak sehari x makan nasi xper tau..