Khamis, 5 Ogos 2010

PANDAINYA ANAK MAMA

Harini homeschooling Dhiya bertajuk 'MARI MENULIS'
Seronok tengok anak enjoy belajar dan menunjukkan kebolehan yg agak luar biasa.
Dhiya dah semakin besar dan semakin pandai...huhu..mama jer ase Dhiya masih kecik..kan?kan?
Arini Dhiya menulis..nak tgk aksi2 Dhiya? 
Jom layan..

kaki terangkat tu yg x tahan..

Dhiya xnak menulis atas meja tau..dia suka nak belajar atas katil...ok ke ek?
Dia macam x selesa atas menulis atas meja. camner nak buat?

kusyuk giler minah kerinting ni...
Tapikan Dhiya ni x nak menulis guna pensil ler
nak guna pen atau magic pen jer..
Mungkin sebab salu tengok papa dia wat kerja guna pen

Memula cantik ag..sebab mama ajar..bila tulis sendiri jadi aper ntah.
Tapi Dhiya suka tulis huruf B..
Mama ajar dia.."mula2 tarik, pastu bulat dan bulat"
bila time huruf D mama kata "tarik pastu bulat macam perut papa" ngekeh2 Dhiya suka..hahaha
Aper punya bini daaaa aku ni..ngajar anak menda gitu..wakakak..
Sori to papa dhiya

Pastu mama g toilet jap...tengok ler aper jadi..
Macam lukisan kat dinding mama da..
(nak baca kisah lukisan tu..KLIK SINI)


Nota kaki:
*Kekadang x sedar anak dah membesarkan?.
*Hari ajar homeschooling camni, sonok tengok Dhiya hepi belajar.
best ler ngajar anak sendiri..wakakaka

4 ulasan:

Me_Lina berkata...

bestnyer anak dh pandai menulis... x sabar nk tgu alya pun pandai menulis.. so far die dok conteng jer... heheheh kecik lg kan..

Diyana Zulkifli berkata...

hehe.mia plak suke guna pen merah ja.tiru mama nye la jg kan.asik pegang pen merah..;)

BUNGA berkata...

salam ziarah & salam perkenalan..
saya suka sgt tgok budak kecik belajar menulis.. tulisannya comel.. :)

BIONIC WOMEN berkata...

Lina:
tme alya duk syok menconteng ni ler kn beware of dinding rmh...hahaha..
nnti bila anak dah pandai nulis, kita plak penat nak layan..mama, ni huruf aper, ni huruf aper? nak jawab pun x pandai sebab comot giler, x nampak pun hurufnya..hahahah
well, seronok sebenarnya melayan kerenah anak ni.

Diyana:
memang dari kecik ada bakat jadi cikgu mia ni..hehehe

Bunga:
Comel kan tulisan bebudak..
dia rasa cantik sangat dah dia tulis, betul dah ikut buku tu..tapi hakikatnya xtau aper bentuk pun..kwang3