Jumaat, 27 Mei 2011

BELAJAR ERTI SABAR

Hari sabtu lepas gi jengjalan IoI mall...sajer jengjalan cucimata
mana ler tau ada yg berkenan, take noted dulu nnti dapat gaji sambar
(papa ler yg dapat gaji kan)....

Tengah jengjalan tu tetiba Dhiya terserempak plak ngan clown tengah bagi belon
berlari2 dia mengejar clown tu, takut x dapat belon
skali sampai kena beratur panjang daaaaaa
Memula tu muncung gak..sebab ramai orang
then mama cakap ler...kalau Dhiya nak belon, kena beratur
orang x beratur x dapat belon...dengan berat hari Dhiya pun beratur..

Memula tu, siap bodek papa ag...
suh papa amikkan ngan clown tu terus..
tapi x leh....anak mama kena belajar erti sabar dan ikut giliran


uihhhh..lamanya...ramainya orang
(tengok aksi x sabar Dhiya..hehehe)

Bagi u oll yg tinggal anak kat taska..mungkin mereka dah biasa erti kena beratur
Tapi dhiya ni, masih kurang paham erti kena beratur dan ikut giliran
So kesempatan yg ada ni mama try ajar Dhiya erti sabar, dan ikut giliran.
Bila dengan budak2 macam ni, dia lagi senang paham kan????


Dah semakin hampir...rasa x sabar tu lagi menebal kan? hehe
seronok plak perhatikan gelagat Dhiya dari jauh..

 yeayyyy..dah sampai..
sampai depan clown tu, clown bagi pam, bukan belon..heheh
semua macam tu kena tolong pegangkan pam sementara clown buat belon

 Sebelum dapat belon bergambar dulu yea..
tapi muka happy pun masam jugak...memang non camera frendly


Dhiya punyerrr..dpat red..flower


 Dapat tu terus berlari kat mama n papa..
"Mama..Dhiya dpt belon"...

Pastu mama tanya..tadi Dhiya wat aper????
"Dhiya beratur"...
'Lama x dhiya beratur?'
"Lamaaaa...Dhiya kena tunggu kakak kat depan amik dulu"...
wahhhhhhhhhh...Good girl...Dhiya dah tahu konsep beratur..
Mama tanya ag "Siapa yg bagi belon kat Dhiya tu?"
"Mat Kacau bagi".......
wakakakah...........mat kacau dia panggil clown tu.....pengaruh tv betul.hehe
sakit perut mama gelak...
"Bukan Mat kacau..itu badut ..clown"
"Ohhh....badut yea mama..Mat Badut tu bagi Dhiya flower"

skali lagi mama pecah perut...nak jugak letak MAT kat depan tu..hehe
Lucu ler melayan anak dara sorang ni..


Nota kaki:
kehidupan sebenar ialah guru yg paling bermakna.....x semua kita akan dapat dari buku.
Semoga hari ini Dhiya dapat belajar erti sabar dan terus terapkan dalam diri.

9 ulasan:

MrS. F!zA berkata...

wohhoo..mat kacau..hahahaha jgn disebut mat kilau udah..hihi

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

double thumbs up!

Serius hot! WFTXO@#$%&*!

sayangsayangibu berkata...

kalau kakak chantik...
sanggup tak dapat belon sbb dia takut badut

amirah berkata...

ala..pandainya dhiya..bleh sabar..heehehe..lawaknya bila teringat dhiya ckp mat kacau.dah selalu tgk mat kacau tu..annoying gilerrr..haha..pape pun, dhiya ttp bergaya..anti amie sukerr

dinor's family berkata...

seronok la dhiya dpt belon...

Pn. Zana berkata...

bagus..

dyea irdina berkata...

bagus dhiya...berani..mmg kita kn ajar dorng unt berdikari cam ni baru selfconfident dorng tinggi...ingt jgk sblm bersalin g shoping mall nampak badut bg belon ni pergi2 samapi giliran dyea badut tu kata nak rehat dulu..perghhh berbulu je rasanya sbb hero2 dah merusuh nak belon..

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

bagus dhiya, kalo balqis pun kita ajar camtu jugak, ape pun yang dia nak mesti sabo, dari tecik kena terapkan bia sampai besaq kan

kayyana berkata...

comelnyer... pandai die ckp.. rasa sejuk je at kan.. hehehe.. rayyan danish takut clown... nampak je terus minta dukung.. erm..