Rabu, 18 Mei 2011

PERGI TAK KEMBALI

Tajuk entry ni macam mengundang kontroversi jer..hahha
bukan hal kisah orang meninggal yea..xder kena mengena pun
dan bukan jugak nak cerita pasal lirik lagu nasyid..

Tapi memang dia pergi xkan kembali lagi pun..hadoiiii...sedihnya....
mama nak cerita pasal kasut kesayangan mama ni jer..
dah selamat ke pusat pelupusan sampah, minggu lepas kot.
(ntah2 dah jadi tanah dah pun)..hahah

Ni antara kasut peberet mama..sebab sangat selesa..
Brand Summit

Sebenarnya agak baru jugak beli kasut ni...akhir tahun lepas kot..
tapi umurnya x panjang upenya..ape bleh buat kan??
Mama dah agak umurnya x panjang, sebab masa mama g Konsert Hore2 Aznil dulu
petang tu baru pas hujan, memang banyak lopak2 air dan becah padang tu.
memang ada ler mama terpijak lopak air...memang lencun kasut
bayangkanlah, balik tu kaki mama kecut..

tapi x sangka secepat ini dia tinggalkan mama....
Tapikan, lama jugak mama simpan 
kengkonon nak repair, sampai papa kata agak2 la kan kalau nak repair pun
tengok ler dia putus kat maner, x boleh rpair punyer


Putus masa mama jalan kaki nak ker The Summit USJ, bebrepa minggu lepas
seb bek x jauh ag dari rumah, leh patah semula

Akhirnya..dengan berat hati mama masukkan dalam beg sampah
dan dah selamat buang jugak...kotaknya x buang ag..hehe

tensen betul ler, kasut yg mama suka macam ni plak jadinya
yg x berapa nak suka tu panjang plak umurnya...


nota kaki:
bila nak berganti nih, Papa???? kasut raya kena topup ler skit ek, ganti yg ni..hehe

11 ulasan:

Masni Syafie berkata...

biase lah tue, klu benda yg kite suke xtahan lame,sbbnyer kite selalu guna pakai nye. sekurang2nye kasih kite pada kasut tetap ade. mcm saye..hehe

beli kasut baru la plk..hehe

Nieza Ishak berkata...

nieza pun kasut dah senget sebelah tahap kritikal ... kena boli kasut baruuuu .. waaaaaaaaaaaaa

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

knape x kasi anies je bleh gak anies repair..hikhikhik

Aksi-aksi terlarang @ Kuala Lumpur International Book Fair 2011

MRS. K berkata...

hehehe.. beli baru la yang.. beli 3-4 pasang sekali

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

tu tandanya kena beli baru...ahak...

dinor's family berkata...

mmg klu kasut yg kita suka,yg tu la slalu kita pakai...

♥MiZz-siHa♥ berkata...

dah nak raye nie...leh top up beli baru..hehehe

kayyana berkata...

alahai.. dah buang da ker..? erm.. klu yana even putus kt situ sekalipun pegi jugak antar tnye... mungkin die ada cara yg lain utk betulkan,.. kan? tp takpelah.. kene gedik2 ngn hubby beli kasut yg baru la jawabnye ye

amirah berkata...

hehehe..best la leh mintak kat cik abang...mintak lebih2 sket eily..

Pn. Zana berkata...

nntibeli baru yer

ibuayahdamia berkata...

kak ayu masa kemas2 stor aritu, 1 plastik buang kasut..bukan patah atau putus..tapi eily tau tak yg kulit kasut dah merekah2 tu...tu lah puncanya ..huhu..