Isnin, 9 Mei 2011

PERCUBAAN BUAT APAM POLKADOT


Sambungan entry lepas....
teka mama nak buat aper tu?????
(cit men teka-teka kunun..tajuk besar dabak nak sorok maner)
sebelum tu, gambar semua kredit tu Dhiya Khairina..
Wah ken men ag seronok bila dapat sijil penuh jurugambar.
Dia skang ni pandai dah nak jadi blogger tegar
pantang ada makanan best skit mama masak mula lah..
"Cepat mama, amik ambar"...sapa yg ajar...maknya jugak..hahaha

Bab membakar dalam oben, mama x lepas ag ek..
tunggu papa beli oben hadiahkan kat mama..puas dah menggesel rasanya.
so..menu mama ni kena yg kukus ngan goreng ajo ler.
kalau bakar tu, setakat bakar ikan ngan ayam buleh ler..hehe

Mama verangan nak buat apam polkadot utk HARI IBU
resepi sendirian berhad..buat pun cara sendiri..

Disebabkan x keluar, x membeli aper2 persiapan
so guna ajer aper yg ada kat rumah...
paper cup xder, so guna ler cawan apam ajer
pewarna ada hijau, merah biru...boleh bayangkan ker???


 resepi sendiri..gi letak coklat yg di parut sebagai filling..hehe

 yg ni coklat strawberry..parut jugak..

Cer teka..jadi ker x????? jadi ker x???
jadi X? jadi x? jadi x?

jadi x? jadi x? jadi x?





















Jangan gelak guling2..yeay....
janji tau..janji tau....



























muahahahahha...
sendiri yg gelak guling2....

Eh, x berapa pandai ler nak buat polkadot tu
camner ek????? saper leh tolong??

Tapikan..walaupun rupanya tidak menawan
tapi rasanya sangat ler masyukkkkkk....
habis ooo, kami anak beranak telan...
eh betul ni..x tipu sedap...sebab buat ngan penuh kasih sayang kot.
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
oklah utk sambut HARI IBU tahun ni..
Meriah aper perut....hehe


Nota kaki:
Nak letak resepi kat DAPURDINDA pun segan...hahahha.
Segan nak letak gambor tuh

*pandai x dhiya amik gambar...auto setting..kecik besor, senget benget tu abaikan ek..

6 ulasan:

MRS. K berkata...

kite puasa nih!!

pos la sebekas! hiks

Pn. Zana berkata...

hehe. okey la tuh. sy x pernh buat g neh. nak try jugak! tgu la eh..:)

Mama Hanim II berkata...

va va va.. hebat skill eily tu.. jeles nih.. nak skit la..hehe..

amirah berkata...

eh, cantik jeee eily..daripada tk reti langsung..ok ler tu...kn kan kan

Diyana berkata...

tabik hormat utk mama dhiya sorang ni..rajin btul la haa..die mencuba2.;)

mamalieyna berkata...

cantik jer...ok sgt dah tu....rajin elly kan...bagus2x...dak arif suka ni, tp mamanya tk pernh try buatkan..huu~