Selasa, 10 Mei 2011

JIRANKU YANG SENGAL

Mama pernah cerita tentang kesengalan jiran2, dlm entry
http://violetgloves.blogspot.com/2011/04/sentap-di-hari-jumaat-kerana-jiran.html

bukan setakat itu ajer tau....ada lagi peel x senonoh jiran tu tau.
peristiwa menyayat hati ini berlaku beberapa hari lepas.
Adoiiii..membuak2 rasa marah di hati tau,
kalau ler x ingat diri ni pompuan, bini orang plak tu..
maunya mama mengaummm macam singa kat depan rumah tu.

Punyer ler sakit hati tengok ni...




kalau nak gunting rambut anak ker, mak anak ker, bapak anak ker
agak2 la kan..jangan ler buang ke bawah
x pasal2 dalam pasu mama landingnya..hanginnnn

kat atas lantai pun bersepah2 rambut tau..

Seb bek ler mama ni xder hati busuk tau
kalau x maunya mama gi antar ke bomoh rambut ni..
baru padan muka..buang merata2 sangat...

kalau buang sampah spt kulit aiskrim, kotak air boleh ler kata anaknya buang
kalau macam ni, perangai mak bapak budak ni kan??

X pasal2 mama kena beli penyapu baru tau 
(padahal penyapu memang wajib tukar dah pun)
Dah tu...dah rambut ni melekat kat penyapu mama tu..
eiii geli den..rambut orang, ntah2 ada penyakit x tau..

macam2 ler perangai orang ni, xtau hormat orang lain langsung..
belum sejuk pasal rambut, ni ada ag 1 kes
baru kelmarin berlakunya...mama gabungkan cerita ek..



sesuka dia jer letak surat khabar kat umah orang..

Kalau kot yea pun xnak surat khabar tu, 
xder masa nak g kitar semula, x cukup masa nak tunggu 
lori cina 'surat khabar lama, old news paper'
tapi jgn ler letak kat rumah org..letak depan pntu sendiri ler
Pesan ler kat cleaner tu, cakap bagi kat dowang..suh dowang amik
dowang suka tau dapat surat khabar ni, dowang leh jual..ni x...men sesuka hati tinggal kat situ...

bangun pepagi, bukak sliding door, terus hati terasa hangin.
spoil the mood betul ler..huh


nota kaki:
macam2 perangai orang zaman sekarang...tegur salah x tegur pun salah

15 ulasan:

MRS. K berkata...

kuaters guru kan? semua cikgu cikgi kan?

MrS. F!zA berkata...

hahaha nasib kan duduk rumah bawah ni..haihhh

tp betul ke tu rambut org?? jeng jeng jeng.. hahahaha

Pn. Zana berkata...

kena bg surat layang ni kat diorgg

pena rozie berkata...

Same la dengan jiran pena. Ade ke die simpan sampah sampai berlonggok2 kat belakang rumah. Ingat sampah die tak de bau ke???

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] berkata...

salam singgah dari pCL...

haa kan dah kena bebel ngan mama huhuhu...tapi ramai je jiran cmtu ..pentingkan diri tu namanya..hurm! sabo je la mama..

PCL NAK TAU je..ada Efek ke tak !

Nadiah Sidek berkata...

sesetengah org mmg mcm tu. mnenguji kesabaran je. diorang nak senang tp menyusahkan org

eB ezrin berkata...

tu la psl...
eB pn ader jiran yg pelik... adei... tensen...

ChLoE berkata...

Eiii....aku yg bace ni pun meluap-luap geramnye. Tak faham betul la orang macamni pun ade tau. Grrrr~~

Amy Syaquena berkata...

apa la macam tue x ada disiplin langsung...

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

sesedap rasa je jiran tu ek...adei

♥MiZz-siHa♥ berkata...

nie cikgu x g sklh nie..hehehe

Diyana berkata...

suma situ cikgu kan eily?haish..perangai cikgu2 skang,wat malu diyana aje..^^

mamalieyna berkata...

HAIIIH ADA JUGAK ORG GITU YE..TAKMO LA BERJIRAN DGN ORG GITU..HUUU~

mamaRIFQY berkata...

memang sesuke hati mak apak die je!!!!

amirah berkata...

dapat jiran sengal memang tensen