Rabu, 11 Mei 2011

TRIFFLE PANDAN KIWI

xceli minggu lepas punyer cerita ni...
tetiba terajin nak buat triffle lagi..
kali ni buat triffle resepi sendiri, main reka sesuka hati.

Mama namakan triffle ni "TRIFFLE PANDAN KIWI"
memang semua pandan, dari kek, kastard, jeli semua pandan

kek gulung pandan..

Kastard yg di bancuh dengan air pandan
nampak comot plak yg setempat tu...
mama korek yg pada senduk tempek kat situ..huhu

Atas lapisan kastard letak nenas..

Jeli atas guna Nona
Perisa pandan jugak...
memula nak cari perisa kiwi, tapi xder ler..

Then last skali...hias ngan kiwi...
Pastuh boleh ler makan..

memang ler nampak semuanya ijau kan...
xler seceria triffle yg sebelum ni, tapi rasanya..amat masyuukkkkkk.

X payah cakap banyak....
memang abis sebekas tu...tambahn bila sejuk kan..wallah..

Baru terperasan x amik gambar selepas potong..
pastuh gambar kurang menawan lak tu.



Nota kaki:
Seronok tengok orang suka makan apa yg kita buat..hehehe..
bila nak beli bekas kaca caserol tu...huhu

maaf ler minggu ni banyak entry makanan..maklum ler minggu lepas x leh berentry

12 ulasan:

mamalieyna berkata...

eh mana pi komen td eh..mcm dh komen, tetiba internet cannot display pulak..hu~..

komen skali lg...waaaa nmpk mabeles sungguh tu...akak je tak rajin2 nak menerai masak2 camni..huu~

MRS. K berkata...

mana rupa berlayer-layer nye? nak tengok...

MrS. F!zA berkata...

adehh..fiza kalo bt benda gini alamatnya naman sorg jela perabis sbb dia tk memilih makam..fiza mmg tk reti mkn puding, triffle semua ni..org kpg betul..haha

nureen berkata...

wah sedapnyerr... nak cikit...
warna sgt2 cantik.. ijau my faveret.. tp syg klau ada pic yg dh potong sure lg terliur

ibuayahdamia berkata...

jarang2 tgk org buat warna hijau ni..menarik kalernya...hehe

amirah berkata...

menarikla kan buat triffle ni..pavlova lebih kurang camni ke eily

Puanbee2 berkata...

pandai nya dia masak huhu tabik springggg!! tgn bee tk jadi kalo masak jenis cam nih ...

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

va va va memagh terbaik then rajin sungguh la eily ni,

♥MiZz-siHa♥ berkata...

nmpk sedap..tu la.br nak tgk yg dah siap potong nye..rupe cam ne..hehhe

mama rifQy berkata...

banyak bebenor resepi makanan eily ni..rajin sungguh!!!

mummysyafie berkata...

macam menarik je..rajin yer buat berlayer2 camni. mesti sedap tu

MamaRifqy berkata...

tak pernah lak letak kiwi!!!