Khamis, 5 Mei 2011

BUBUR BUTIR NANGKA

Xceli cerita lama dah ni..minggu lepas2 asenya
Ala dalam kisah MISTERI SUARA MISTERI minggu lepas
mama ad bagitau mama tengah buat butir nangka kan?

U oll kenal bubur butir nangka? Pernah makan?
Kalau orang klate tu, jangan cakap x kenal ek..ni makanan ore klate nih.
Lama dah x makan sebenarnya. last makan kakak ipar buat masa puasa thn lpas
Tetiba plak tekak teringin..so terusler menggentel..hehe

Adunan tepung pulut, air kapur, garam dan warna hijau
Kalau kat kg kelate, tpung pulut tu buat sendiri..lagi sedap

Proses merebus

Ni siap ngan kuahnya..
Ada 2,3 versi jugak butir nangka ni, ada kuah putih
Ada plak yg tepung tu putih..macam2..
janji sodap ku telan jua

Sedap utk xcersis mulut, rahang dan gigi..haha
Nnti leh ler ke DAPUR DINDA CARI RESEPI yea..hehe

Nota kaki:
Tengah berusaha membuat sesuatu..nntikan yea..jadi ke tidak?jadi ke tidak?

11 ulasan:

MamaRifqy berkata...

rajin bebenor kamu ini wahai eily!!

amirah berkata...

apakah sesuatu itu?jgn lupa wat entry cecepat ek eily

MRS. K berkata...

macam tak penah makan..

MrS. F!zA berkata...

tahu2..mentua pnh buat

mamalieyna berkata...

rajin~ tadi awal2 ingt betul2 butir nangka buat bubur..hahaha..apa la kak eina ni kan...rupanya...iniiiiiiiiii...rajin~

etiey.com© berkata...

memanglah sedap bubur butir nangka nih.. sungguh sangat lah sedap!

dinor's family berkata...

penah makan tp xpernah buat....

Mama Hanim II berkata...

alahai sedap tu eily.. penah buat yg kaler pink.. suka hati je tukar kaler kan..

opss last week blk kelate dh dpt makan, jgn jeles ye..hehe.

♥MiZz-siHa♥ berkata...

arwah nenek penah wat...same kot rasenye..tp,buah nangka tu die wat pengat/bubur..sedap

ibuayahdamia berkata...

kak ayu memang suka makan butir nangka ni...suka masukkan halba banyak2 dalam kuah..selalu buat time bulan pose jer....hhe

ct N honey berkata...

anak mmg suka kalau saya buat bubur,boleh lah cuma mcm ni pula
Dapat duit ke kalau buat macam ni?