Isnin, 30 Mei 2011

KEKELIRUAN IDENTITI

Tajuk tu macam ada masalah besar kan? sebenarnya idok ler gempak gitu.
Budak2 membesar ni biasalah kalau ada masalah kekeliruan identiti ni.
Tapi masalah ngan Dhiya ni unik skit..hehehe
Sebab puas dah xplained kat dia, tapi dia tetap jugak berdegil
degil mempertahankan kebenaran kekononnya....

Masalah berlaku di sebabkan baju T-shirt Dhiya ni hah..
cuba u oll perhati bebetul gambarnya


Upload 2,3 keping gambor.. 1 ni jer lepas..huhu
(bodbenku semakin merangkak tu).....
oklah kan.....masih klear ag gambarnya kan???


OK..citernya camni..Dhiya selalu kata kat gambar tu
PAPA ....DHIYA...MAMA...
merujuk pada yg pakai spek tu papa, yg tengah tu Dhiya dan yg pakai blouse tu mama (cun giler mama dalam tu,..hehehhe)

Tapi memandangkan sebenarnya ke3 objek dalam baju tu adalah perempuan
mama pun membetulkan keadaan...mama cakap:
Dalam tu ada  UNTY ILAH, DHIYA dan MAMA..(mama masih yg cun tu)..hehe

Tapi Dhiya akan marah mama kalau kata gitu dia siap cakap
"Kena ada papa....maner boleh papa xder. Sian dia xder papa"
(Dia tu merujuk pada gambar budak tengah tu)...

Mama cakap ler...itu gambar perempuan sebab rambut dia panjang, pakai lipstik
Dhiya cakap "Maner boleh papa xder..itu papa sebab pakai seluar"..

org lukis tu pun 1, gi lukis perempuan macam ala2 x perempuan tu naper???
Mama pun 1, gi beli baju yg buat anak jadi konfius tu naper???
Hahaha..dus, dus, dus kena atas batang idung sendiri..

U oll semua, len kali hati2 tau....
anak2 sekarang ni bukan leh di pandang sebelah mata..
segala arah, dan cara dia lagi hebat dari kita bab2 memikir nih...
Jangan ler jadi macam mama ni hah..last2 terpaksa salahkan diri sendiri
atas kecuaian yg x disengajakan...terkedu terdiam jer xtau nak jawab aper lg ngan anak yg mulut dia mengalah murai tercabut ekor..plak tu nak menang jer..hahaha

pstttt: seb bek ler papamu tu, x berambut panjangkan, kalau x lagi jenuh nak xplained.

Nota kaki:
Baju tu mama yg suka, mama yg pilihkan...
dan utk pengetahuan, pada mulanya mama ingatkan gambar bapak, anak dan emak...
dah sampai rumah baru perasan pompuan upenya..heheh
Mata letak kat lutut ker eily????? hehe...selok sangat bersoping..

6 ulasan:

Pn. Zana berkata...

a;ah pun. sekali pandang mmg nampak cm lelaki pakai belt, tshirt & jeans..tapi tibe2 pakai lipstik pulak..:)

MrS. F!zA berkata...

lukisan kat baju pon slah satu pengaruh tk elok gak tu..ada plk lukis pompuan tk bape pompuan

dinor's family berkata...

ye la dhiya ni bijak sgt...kadang kita xtfikir apa yg mereka fikir..

kayyana berkata...

erm.. btul jugak kn.. kene ati2.. jenuh gak nak betulkan ape yg anak2 cakap.. bg die yg itu adalah itu.. kitelah kene saiko skit cr die berpk..

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

betul2 setuju dengan kata2 eily tu, kita harus membetulkan ape yang tak betulkan

mama rifQy berkata...

aaaah la eily..na pon ingat gambar anak ayah ngan mak!!hahhahaaa