Rabu, 4 Mei 2011

KAPAL PERSIARAN KAMI

sejak akhir2 ni ase petang jer ujan, petang jer ujan
plak tu ujan yg lebat teramat sangat, siap ribut, guruh, petir lengkap skali.
Pepagi pun kalau ujan..lebat giler...macam nak banjir jer

Kat kampung mama pun ujan jugak katanya
Mak kata macam duk dalam musim tengkujuh plak asenya
Bila mak kata gitu, teringat plak zaman2 kecik dulu2

Abah suka sangat melayan kami main air...
Bukan masa kecik jer, masa tua bangka ni pun...
Jom layan kami main banjir masa bulan DEC 2006
Gambar lama baru jumpa

Pakteh Dhiya a.k.a adik mama ke 4..
Perasan macam pelancong kengkonon..haha..
Terimbas zaman kanak2 ribena kami..

Pakcu Dhiya..adik bongsu mama..
Lucu ler muka pakcu time nih..hehe

syokkk ooo. main menda ni.
Itu adalah tangki air yg abah mama modified utk kitaorg main air.
Memang selalu macam ni, kalau time banjir..
gilir2 amik turn naik kapal..haha


Syok x tengok??? 
Mama maner??? mama ambik gambar jer..maluuu
sebab time ni papa Dhiya ada..masa ni papa ikut mama balik kg
Nak kenalkan kat parent mama...5bulan pastu kami kahwin.
Time tu malu2 kucing ler kan?kan? air muka kena cover
walau dalam hati berkecamuk nak naik menda alah tu, nak main air hujan tu.


Nota kaki:
Rindu kampung, rindu abah, rindu adik2...rindu zaman kanak2..

*nnti nak suh Dhiya men ler kapal persiaran kami ni..nak ke budak tu ek??
Budak2 skang x lasak macam kita dulu kan?

6 ulasan:

eB ezrin berkata...

menarik... eB tringin la plk nk try... tapi nk brenang x reti.. ahask ;p

etiey.com© berkata...

heheheh canggih dan kretif! ekkekekeke

dinor's family berkata...

ye la klu blum jadi suami malu2 kucing je kn...eee...xbahaya ke main banjir tu...

amirah berkata...

hahaha..comel je kapal ni..memang kreatif je

♥MiZz-siHa♥ berkata...

hehehe..klau blom jadi laki..malu2 kucing la kan..keke

mamaRIFQY berkata...

hahahahaa..coverr!! pandaiii!!!