Rabu, 18 Mei 2011

KISAH KASUT HILANG DICURI

Masih lagi nak cerita pasal kasut nih...
Memang minggu bengang tahap gaban bila bercerita pasal kasut.
Mama ni bagai jatuh ditimpa tangga..hadoiiii..sakit tau.

Dah la kasut kesayangan dah rosak..Dah jadi arwah. nak tau kena baca entry
http://violetgloves.blogspot.com/2011/05/pergi-tak-kembali.html

Ni lagi alkisah kasut yg mama selalu pakai, dan selesa pakai dan mama suka
tapi sayangnya kasut2 berilut telah selamat DI CURI



Ke2 pasang kasut ni telah dicuri..diluar pintu umah mama ni haha.
sedeyyyyyy...(x cantik plak gambar crop ni..)

Kalau u oll perasan memang banyak gambar mama pakai 2 pasang kasut ni
MRS.K mesti perasan sebab dalam FB, dalam komen dia selalu tegur kasut ni.
Hehehe..sayang sangat2......

Gambar2 kenangan mama with 2 pasang kasut yg ilang

ALkisahnya, kan dulu2 tu tip2 petang ujan....
Kasut ni ala2 lembab gitu..so sebelum simpan dalam cabinet kasut
(cabinet kasut mama kat dalam rumah)
mama tinggalkan kat rak utk selipar kat luar....
semalaman jer tau....pagi tu, pas antar papa gi kerja kul 6.30pg
mama nak amik ler simpan kat dalam cabinet...
skali tengok dah xder..apa lagi menangis ler mama kat pintu tu.
dah macam ibu ilang anak..haahhhaha..x senonoh kan perangai..
saper x sayang har ta ooooooooooo...

Skang ni terpaksa ler mama melanjan heel semula..
flat shoes dah semakin kurang sebab 2 kejadian malang ini..
huhuhu.....jahat betul saper yg curi tu....
x takut ker nnti berulat kaki...rasanya lebih sebakul mama sumpah seranah.
sakit tau hati ini...kalau memang terbiar kat luar tu lain ler kira..
ni baru malam tu letak, pagi nak amik...dah xder...
Nasib2...


Nota kaki:
Time2 tengah sesak ni ler, banyak menda ilang ek....hadoiiii..
sekarang ni nak tuduh siapa??? xkan pekerja cleaner memalam buta kan?? 
kalau siang boleh ler tuduh cleaner (sian cleaner............) hehe

12 ulasan:

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

sama lah kita eily, tapi takat ni kasut hubby je la pernah kena curi, kita ni plak pelupa suka sangat tak bawak kasut masuk dalam, hubby selalu ingatkan kalo kasut beli kat pasar tak pe ni yang mahal2 tinggal kat luar memang tak sayang kasut la namanya

kayyana berkata...

geramnye kan bile brg kite senang2 je org amek.. takleh tgk org senang langsung.. dh takde kasut eily nak pakai wat jalan la gini ye..

MRS. K berkata...

alahai.. cian eily..

lepas ni, takleh la tegur kasut tu lagi.. hehehe... ade hikmah tu

zaidah berkata...

kebulur sangat agaknyer pencuri tu curik kasut orang....

♥MiZz-siHa♥ berkata...

nie kat kuartes guru pon diorng nak curi??slalu mst ade guard kan...nie keje orng dlm nie eily..ceh..pandai2 je siha nie kan..hehehe

Diyana berkata...

keje mat pit ni..hmm.

chekna @ mama ziyad berkata...

ingatkan kat masjid/surau je org suka curi kasut, kat rumah pun sama jugak ke? terdesak sangat kot... sabar je la..

Pn. Zana berkata...

ada jugak org mencuri kasut kat situ eh. geram nyeer kann

Mama Hanim II berkata...

mcm2 kan.. kasut kt perumahan guru ramai cmtu pn berani nk curi. jahat btul.

mamalieyna berkata...

aduhai...sapalah punya kerja tu, pandai lak dia, aim terus dpt mlm tu..hu~ jahat itu olang! haih...

aS_c0mei berkata...

ish...bengong lah.aku pon jenis emo gila klu brg hilang!walaupon selipar rm10.sebab semua tu beli pakai duit.bkn pakai air hujan ke daun.mmg jahat la sapa curik tu....doa2 la Allah balas kat dia cecepat.apa laaa..terdesak sgt ke apa kan....

wan nurul hezrina berkata...

hantu si pencurik kasut..kat umah nurulpun ada yang ilang kasut