Rabu, 29 Jun 2011

PUTAI DI ATAS POKOK

"Mama...mama..cepat sini cepat"...
Dhiya panggil mama sambil terlompat2 keexcitedan..

"Cepat mama tengok putai kat pokok"
Kata Dhiya sambil jari telunjuk halus tu tunjuk kat pokok
kat luar rumah, kat pintu dapur sana...

"PUTAI??????!!!!! aper tu"..puas mama memikir..

u oll rasa aper PUTAI itu?????




Masa mama post kat FB status tu ada yg ingatkan
Dhiya tunjuk petai kat pokok...hehehhe
Ke ada jugak yg rasa memang petai????????
Dhiya x kenal petai ler kengkawan, mama ngn papa dia x makan petai


hehehhe.. bukan petai yea unty Amy @ unty Anje




Bukan petai jawapannya....
PUTAI yg si maksudkan oleh Dhiya ialah:







Seekor TUPAI



Masa mama ternampak tupai kat atas pokok tu
mama gelak guling2 sambil tekan2 perut..huwahuawahua..
boleh plak dia terbalik sebut..lucu, lucu
masa papa col, mama masih ag gelak2 cerita kat papa..

"Itu bukan putai ler Dhiya, itu TUPAI"

"Ooooo..pupai".......Dhiya jawab dengan penuh confident
kengkonon dah tersangat betul ler dia sebut..
skali ag mama ketawa...

Pastu masa papa balik, mama sajer suh papa tanya
dhiya nampak aper kat pokok tadi....

"Ada pupai kat pokok, sebut betul2...pu....pai" 
Dhiya jawab penuh confident then siap ajar papa dia sebut betul2..

Lucu betul ler layan Dhiya Khairina ni....


Nota kaki:
Tapikan seb bek jugak anak mama ni kenal ngan tupai..walaupun salah sebut. haha

14 ulasan:

mama tisya berkata...

lawak dhiya...putai = tupai..hehehe
tp tula bdk2 kdg2 nk gelak dgr ayat diorang ni kn

zaidah berkata...

susah agaknyer dhiya nak sebab perkataan 'tu' tu yang jadik 'pu'....

amirah berkata...

comel la dhiya khairina ni..pandai la dhiya kenal pupai yang mana satu..

mamalieyna berkata...

ekeke...terkejut gk, kalau ada pokok petai kt tgh bando ni..hee~

pandai dhiya sebut tupai eh, dan pandai kenal animal.clever lah~ ^_^

r|nA @ ja|j|na berkata...

ehehe, comei jek dhiya sebut pupai..tpkan, kire teror jugaklah dhiya sbb kenal tupai..sini susah nak nmpk tupai, takut echa tak kenal pulak :P

Diyana berkata...

haha..popeye la mama.hihi

...sWeeT uMi... berkata...

adoiii..umi igtkan petai gak rhupe tupai kihkihkihkih (^_^)

dinor's family berkata...

dhiya ni sebaya ijatkn,ijat pun masih pelat lg..yg ibu suka dgr bla dia sebut ibu jd :abu...

Mama Kembar 3 berkata...

hahaha! cute giler laaa hehehe. btw, brapa umur dhiya?

Amy Syaquena berkata...

Hahahaha...serius memang mati2an amy ingat petai sekali sudah tukar la.dhiya sudah buat aunty amy tersengeh sorang2 hehehe...

MamaRifqy berkata...

hahahahaaa..ingatkan petai..hahahhahaaa..tupai rupenyee..sungguh comel la kamu ni

kayyana berkata...

hahaha.. ms mule2 bc entry ni pun yana ingatkan petai td.. rupe2nye tupai... sgt comel anak kamu itu ye eily

kayyana berkata...

knp eily tak makan petai ek.. hehehe.. yana pun tak makan petai gak.. pahit yg amat..

mummysyafie berkata...

hahaha...adeh..tupai rupanya. sib baik tupai tu tak lari bila kena snap.