Isnin, 13 Jun 2011

MISTERI POKOK PANDAN

Menyepi hampir 2 minggu, tetiba keluar ngan cerita misteri kan?
Ni mesti ramai nak tau ni..kan? kan? kan? (perasan skit)

Misteri ni memang sangat misteri...
sampai sekrang kami masih diselubungi misteri
Puas dah mencari misteri sebalik pokok pandan ini tapi x jumpa
(banyak plak misterinya)

ingat x cerita tentang kebun mama dulu??? silalah baca
http://violetgloves.blogspot.com/2010/10/alahai-kebun-mama.html

Kalau u oll baca entry tu, mesti ternampak gambar ni kan?

pokok pandan dan kunyit mama yg segar bugar

Masa mama nak balik kampung bebaru ni, pokok tu masih segar
Malahan, pokok pandan tu dah jadi 2 pasu...
Rasanya bukan ler lama sangat mama balik kg tu kan
seminggu+++ jer....
Tapi yg musykilnya....bila mama beberapa hr lepas,
sangat terkejut tgk kebun mama




Silalah tengok dengan terkejut yea kengkawan






kosong.........

Ketiga2 pasu  (2 pokok pandan dan 1 pokok kunyit telah kosong)
lenyap begitu sajer

Mama masih dilanda misteri nusantara nih..
kalau ler pokok tu mampus, mesti ler tunggulnya ada kan? kan?
Macam pokok kunyit tu, mesti ler ubi kunyit tu ada....
tapi ni kosong camtu jer...

Ke ada org amik, tapi ni kira dalam kawasan dalam rumah ag..
kat bahagian dapur
kalau org amik pun mesti ler nampak kesan tanah tu tergembur kan?

Apa sebenarnya terjadi ek??
Kengkawan leh bagi pendapat ke mana pokok ni ghaib????
Hadoiiiii, pahni kena balik kampung amik benih lain
Bukan senang tau nak boleh tumbuh subur ranum gitu


Nota kaki
Kalau ada org curi...xkan pokok pun nak curi, lebih baik curi mesin basuh yg ada dekat ngan pasu tu..huhuhu

12 ulasan:

MRS. K berkata...

misteri sungguh laa...

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

ada pencopek ke?

Yang best tentang Julai 2011

zaidah berkata...

zai tanam pokok pandan pun asyik tak hidup aje...nie bila dah hidup hilang plak...misteri nie...zai rasa de orang yang ambik kot...dia cabut semua sekali pokok tu...

eima berkata...

misteri + mistik la....huhu

nk kate tikus ...takan plak...
ade tut amik kot.....huhuhu

Diyana berkata...

org curik tu eily..isk gile kejam.haish.manusia.

sayangsayangibu berkata...

akk pernah kehilangan serumpun pokok kunyit yg subur dan sepokok tomato yg subur
sedih....

sayangsayangibu berkata...

mungkin lepas diorang cabut terus kambus kan tanah tu kot?

Pn. Zana berkata...

misteri! tak de idea. :) best tuh balik kg lamaaa. ketam ade dok?

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

mana ia hilang?????rasanya ada org curilah....

amirah berkata...

misteri sungguh ni..heran heran

mama rifQy berkata...

hahahahahaaa..misteri oh misterii..pelikk...hilang tanpa dikesan ni eily

kayyana berkata...

misteri sungguh ni eily.. erm.. klu ada org curi nape tak amek ngn pasu pasu sekali ye dak..? eh, takleh nk pk... ke.. alamak. tetibe teringat citer eily yg eily dgr suara dhiya panggil eily tp sebenarnya dhiya tak panggil pun.. erm.. musykil nih