Jumaat, 15 Julai 2011

I'KTIRAF - ZIKIR TAUBAT

http://1.bp.blogspot.com/_h13hbHr9O-A/SvPJAWlKrWI/AAAAAAAAAD0/od10YQ-hbQ8/s400/Taubat1.jpg


I’tiraf
Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu
Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu
Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

(versi arab)
Ila hilis tu lilfirdausi ahla
Wala aqwa alnnaril jahim
Fahabblitau batau wafir zunubi
Fainnakarob firul zanbi azim

Kami takut kami harap kepada Mu
Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai
Dengan rahmat Mu ampunkan daku 

Oh Tuhan kuWahai Tuhan selamatkan kami ini
Dari segala kejahatan dan kecelakaan
Suburkanlah cinta kami kepada Mu

Akulah hamba yang mengharap belas dari Mu
(Raihan)



Pagi Jumaat ni hujan start dari malam kul; 4 pagi tadi
Kalau arwah Aki ada dulu, dah ditadahnya air hujan tu
katanya air hujan malam dan pagi jumaat penuh rahmat
boleh buat penawar penyakit, dan segarkan diri
Tapi nak tadah tu kena tempat lapang atau atas bumbung...

Sekarang ni, semakin ramai org x endahkan semua tu kan?
Semakin ramai org lupa tentang rahmat dari Illahi..
Semoga kita terjauh dari mereka yg lupa dan alpa...amin


Nota kaki:
Tetiba terasa sayu ler plak, bila hujan pagi jumaat..Terasa rindu dan teringat kat Arwah aki..
Al fatihah buat Allahyarham Abdul Rahman Haji Rahmat dan Allahyarham Zainuddin Muhammad.

3 ulasan:

...sWeeT uMi... berkata...

umi tak sedar pun smlm ujan, tetiba tgk pg ni dah basah2 da...

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

org skrg mn la pecaya sgt dgn benda2 mcm tu.. malas pon ada beno nyer

Kerana LiverpoolFC episode 1

mummysyafie berkata...

kat putrajaya dalam pukul 7 camtu baru hujan. tapi sekrg mmg panas sangat, better gak hujan turun tuk redakan cuaca panas ni