Selasa, 12 Julai 2011

IMPORTED FROM TERENGGANU

Org2 Terengganu, boleh bagitau x aper nama menda ni????



Sejenis dodol dibungkus ngan daun palas


Kelmarin papa beli ngan kawan dia..imported from Terengganu...
katanya x pernah tengok tu yg macam xcited nak beli
kat Kelate xde, kat Pahang pun mama x pernah jumpa
so kami x tau namanya aper..hehe

Rasanya macam dodol bese jer
Naa mamaiqy, Lyafrina pernah tengok x menda ni?
Org panggil aper ek?///


Nota kaki:
Teringin nak makan asam yg hitam, biji2 warna merah tu..

15 ulasan:

...sWeeT uMi... berkata...

mama, cam pernah tgk tp tak tau plak nama nye huhuhu...

LYAfrina berkata...

hehhehee.. ni bkn dodol ...
ni lepok... hehehhehe..tau x pa tu lepok???

amirah berkata...

ermmm lg la taktau..huhu

Lelord berkata...

lepok?
lempok ek yg buat dari durian

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

lepok

Bila dalam hati ada taman

Sabihah berkata...

kalo family sy, panggil ni dodol daun palas..hehehe

Damia Aleesya & Damia Ayunie berkata...

lepok kot..yang ader durian tu erkk???

eima berkata...

aku pun tak penah mkn ..klu kuih lepat tu aku kenai la ... hehehe

Mama Hanim berkata...

lepok durian ke tu? dh lama x makan, sedap tu eily.

Amy Syaquena berkata...

Ingatkan lepat pisang tadi rupanya dodol , sebelum ni amy x pernah tengok pun apatah lagi memakannya...

mamaRIFQY berkata...

bukan lepok kak ayu..mmg ala2 macam dodol gak..tapi kadang2 lepok pon mmg ade gak yang bungkus cenggini..tapi na mmg tak suka sangat pon..hehhehee

Salina@IbuAqil berkata...

Apo tu?!

mamalieyna berkata...

apa tu. tak pernah makan pulok..hee~

dinor's family berkata...

xpebah tgk la...tp bungkus mcm sata..isi mcm dodol ni sata vs dodol kot..mcm sedap je..

e.l.i.z.@ berkata...

haa sudoh..keli xtau namo gapo ni.pelik lajok tep rupa paras dio