Rabu, 10 November 2010

BUAH KERANJI DALAM PERAHU

"Sorong papan tarik papan
BUAH KERANJI dalam perahu

Suruh makan saya makan

Suruh mengaji saya xtahu"


Pantun dulu2 yg femes..hehehe

Arini bukan nak cerita tentang pantun
Nak cerita tentang buah keranji

Mama teringin sesangat nak makan buah Keranji nih
Gara2 ada sorang adik ler semalam g wat statement tentang buah keranji dalam FB
teringat2 nih.
Kat sini maner nak cari
Kalau kat Pahang, sepanjang jalan Muadzam tuh banyak sangat org jual
Terutama kat perkampungan org asli
dowang jual murah, sebab g cari sendirik

Pokok keranji ni pokokhutan..pastu tinggi plak tuh
tapi skang ni ada yg komersil kan penanaman keranji nih..

Terbayang2 buahnya yg macam baldu tuh.
Selalunya dekat2 musim ujan camni, memang banyak buahnya


Ni ler buah keranji
saper pernah makan???

Kanda, jom balik Pahang....



Nota kaki:
motif entry ini sebenarnya nak bodek laki ku itu, balik Kgku..hehe
tapi agak mustahil ler, raya puasa ritu dah balik Pahang, kompom kena balik Klate

14 ulasan:

nabilah_2908 berkata...

buah ni masam kan..? huhu...

kwn ayah sy..mmg org pahang...tiap kali turun melaka...pasti dia akan bawa buah ni...adik sy suka... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
APA KATA HATI GIVEAWAY

MrS. F!zA berkata...

mcm pnh mkn..tp rasanya bukan hitam cam gini tp gebu berbaldu la kulit dia..ekekeke

hahaha giliran blk kelate..raya aji ni giliran kpg ku plk..wakakaka

Ju@Lucky^Mummy berkata...

lamanye x mkn buah ni!.. masa kecik² dulu je selalu jumpa..

Mama Hanim berkata...

blk raya mggu depe bulih cari kt pasar ct khadijah..hehe..

ibuayahdamia berkata...

tak suka makan buah ni..sebab dia macam berhabuk2 sikit kan...ke buah lain yg kak ayu makan tu..uhuhu

Sue*SuriYati berkata...

hmmm...sedapnya...lama tk makan...mana nk cari ye...lama tk jumpa...

Diyana Zulkifli berkata...

mengidam ke eily?hehe

Umiey berkata...

salam, baru lepas mkn ni..ada kwn opis bawak dari ghanu..ada rs masam2 skit..

mama rifQy berkata...

suke buah keranji!!!!!!!!!!!

BIONIC WOMEN berkata...

Nabilah:
buah ni ikut musim jugak, ada time dia masam, ada time dia manis..
tapi x ler manis cam jmbu madu tuh..

mrs.fiza:
buah dia memang macam baldu tuh..
isi dia pun macam baldu..hehe

tu lah, mak dok telepon tanya, raya ni balik maner..sebab ritu x cuti, so balik pahang je la dekat.

Ju:
me pun lama jugak x makan
sejak bermastautin kat selangor nih
kat sini payah nak jumpa, dah hutan pun xder.hahaha

Mama hanim:
Laaa, kat Pasar Khadijah ader ker???
xjadi ler nak bodek balik Pahang gitu.

ibu damia:
buah ni dah kot..hehe

Su:
kat pahang banyak....kat sini x tau nak cari maner..
tapi buah ni pun bermusim.

Diyana:
ngidam ker aku ini???/x jugak kot.hehe

Umiey:
waaaaa...semakin terliur ler..

Mamaiqy:
suka jgkkkk....sedapkan
agipun jarang2 dapat, tu yg suka tuh.hehe

aS_c0mei berkata...

aku pon soka buah niiii...masa kecik2 dulu,smpan bijik dia tu,buat main2 ngan kawan2.mainan tu nama apa tah.aku dah lupaaa...ahh,rindu zaman kecik!

bOnda berkata...

eily,
kat klate pun ada kannn?
mOh kita cari sama2!
kat pasir mas banyak! ;p

p/s:tahun ni den pun balik beraya ke klate!!!
;)

BIONIC WOMEN berkata...

as:
hahaha..mung pun supo aku jugak...
make2, butir sipe...saper paling banyak memang ganah gilo lah..

Bonda:
Pasir mas ek??
harus terjah nih
harap2 kelate x uje n banjir,...amin

wan nurul hezrina abd halim berkata...

mcm rasa asam jawapun adakn..tp rasa cm baldu plak bla msuk mulut..tp perng mknlh