Selasa, 30 November 2010

SIKIT2 LAMA2 JADI BUKIT

Bebaru ni buka akaun baru utk Dhiya.
Akaun Nuri bank Rakyat..
Setelah survey sana sini, ramai yg suka akaun bank Rakyat ni
Alaaa..sebab dapat hadiah setiap kali wat saving tu kan???
Tapi itu 1 dorongan aper, budak2 kan suka hadiah ni..lagi ler dowang bersemangat nak nyimpan.


Buku Akaun dan Kad Kelab Nuri
boleh dapat diskaun mcm2 tempat nih


BErpeluh2 ketiak mama, bawak syiling dalam tabung Dhiya .
BErat tuh..kali2 sampai kat Bank Rakyat Taipan nih..
dowang tengah wat renovation...mesin syiling xleh guna sementara waktu..huh
Sebab dah lama menunggu, mama kutip ler duit2 Dhiya yg tok, aki, nenek bagi
Dapat ler RM100

Kalau Simpan RM100, dapat ini sajer..


Beg tuisyen Angkasawan Nuri..

&


Mukaddam



Len kali dapat bankin syiling tuh mesti ag banyak..


So ni akaun ke2 Dhiya..selepas akaun DIDIK yg mama bukak masa umur Dhiya 1 thn




Pasni akaun DIDIK tu mama nak simpan duit raya ajer..
Duit2 lain (tabung, org bagi) mama nak simpan dalam akaun Nuri..



Nota kaki:
U oll simpan duit anak2 dalam akaun aper?? Ada x akaun lain yg lebih menarik?

7 ulasan:

mama rifQy berkata...

eily!simpan la dalam akaun tabung haji!!bukak akaun untuk Dhiyaaaa

Pn. Zana berkata...

sy simpan kat tabung haji tuk Ammar.

MrS. F!zA berkata...

tbg haji pon ada..terbaru bukak insurans saving pdidikan+protect.. so, saving ada protect pon ada..huhu..

Lelord berkata...

hehheeh najlaa pun ade kat bank rakyat

sarah-najwan berkata...

bagusnya..bersiap sedia dgn tabungan anak2...utk masa depan..

nabilah_2908 berkata...

bagus la mcm ni..ada simpanan...

mcm ayah sy...dia buatkan akaun tabung haji tuk semua anak2 dia...thn tiap2 bualn potong gaji..masuk ke dalam akaun kami...smapi sy dh kerja sekarang ni pun...ayah sy masih lagi buat potongan gj masuk dlm akaun sy..huhuh...

utk adik sy yg last...ayah sy masuk insurans pendidikkan...so bila dia dah capai umur 18 tahun nnti...dah ada simpanan utk dia sambung belajar... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CUTI SEKOLAH DULU DAN SEKARANG

BIONIC WOMEN berkata...

mama rifqy:
tabung haji nak suh papa Dhiya potong gj masuk dalam tuh.tq ek.

pn.zana:
ok..tq

mrs.fiza:
berminat gak tuh..nnti me kena bincang ngan hubby...hehe

lelord:
samer ler kita

sarah najwan:
Dua tabung ni, duit Dhiya jer..
duit tabung dia n duit raya

NAbilah:
me pun suh hubby wat gitu gak utk Dhiya..yg 2 ni duit dhiya simpan sendirik