Jumaat, 19 November 2010

TABIAT X ELOK SAYA: TEMBIKAI

AMARAN:
JANGAN TIRU AKSI DIBAWAH
BAHAYA!!!


kuikuikui

Mama ada tabiat x braper nak elok tau..
Pantang jumpa tembikai, yg dibelah 2 then letak dalam peti ais
maka tembikai tersebut akan jadi begini


*



*





Mama akan bersila depan peti ais tuh
dengan sudu sebatang then akan korek tembikai tersebut dgn ralitnya.
Kalau silap aribulan, sebelah tu boleh abis tau.
syokkkkk tauuuu

(so jgn tiru ek..selain x elok, boleh membazir letrik..hahahha)

Tingat masa kecik2 dulu,
pernah mak kejar keliling rumah sambil bawak rotan
sebab tabiat x baik nih..huhuhu

Mujurler skang ni, xder org nak marah or rotan ag
Papa x makan sangat tembikai, nnti bloated
Dhiya sama naik jer ngn mama dia, tapi utk Dhiya mama dah siap potong2 ler.

Selain tembikai, masa kecik2 dulu mama suka ratah milo..hehe
Memang selalu kena marah ngan mak.
Kebiasaannya kalau mak marah, mama akan lari ke rumah nenek (nenek sekampung aje)

Nenek plak x marah, tapi guna psycology
Dia bagi mama 1 tin milo, suruh ratah..tapi dgn syarat kena abiskan
sebab kengkononnya milo tuh xpired esok..
Mama makan sampai termuntah2
Sudahnya....bertahun2 jugak mama x minum milo
bau milo pun nak muntah, dah tua2 ni baru minum tau..tu pun x leh selalu
hahhahhaha..padan muka mama..



Nota kaki:
Kita semua mesti ada habit x baik kan??? Kengkonon xnak anak ikut, tapi kalau anak tgk mesti dia ikut..
*mama pun kekadang hampir kantoi jugak ngn dhiya time mkn tembikai tuh..
"mama wat per"..Dhiya tanya
"mama kemas peti nih.." sambil telan cepat2 tembikai tuh..hahaha

8 ulasan:

MRS. K berkata...

kalau ratah tembikai camtu i tak suke..

kalau minum tembikai laici i suker.. hehehe

::Mamalyna:: berkata...

eily, hehehe... ratah milo! samaler kita... time kecik2 makan sampai lebam!hehehe

amirah berkata...

hehehe..orang2 tua mmng penuh tersirat..

BIONIC WOMEN berkata...

mrs.K:
kalau tembikai yg dah siap potong tuh, xder la plak nak gomol.hehehe.
yg kena korek2 tu jugak yg sedap.

Mamalyna:
syokkan ratah milo...nikmat jer dunia.

Amirah:
tulah...org tua nih, ada jer yg dia pikirkan..

nabilah_2908 berkata...

hehehe..tabit kita sama la...selalu juga kena marah...tp ttp wat gak...

nikmat kan makan dgn sudu...(^_^)


jom ke APA KATA HATI pulak,
AIDILADHA 1431H - PART 2

MamaRifqy berkata...

haahhhhhhh..kantoi2!

BIONIC WOMEN berkata...

Nabilah:
memang pun, tapi kalau suami tengok betapa ler x senonohnya bini aku.hahaha

mamaiqy:
jangan bagitau sesaper ek..hahah

ibuayahdamia berkata...

ekekeke..lucu lak dengar...ah ah..haruslah ader tabiat tak baik kan..mana ader yg sempurna...