Jumaat, 19 November 2010

SAGU PUNYA CERITA


(sagu dalam kuali yg dah jenuh mama kacau, nak tercabut dah lengan)

Sekarang ni susah betoi nak cari sagu yg elok kan???
Selalu kena macam nih (gambar atas)
Masak berjam2 pun, berkati2 air pun..masih x kembang dengan baik
masih putih2 tuh
pastuh nnti jd lembik xleh nak potong sebab terlebih air plak..hadoiiiii
(skali nampak macam mentah jer)

Kalau bagi makan mak mertua, mesti mak mertua kata x pandai masak.
Padahal dah banjir dah ngan peluh kat dapur..hahaha

Mak mama kata, kalau nak beli sagu jangan cari yg warna dia putih berkilat tuh
cari yg agak pudar2 skit..
yg putih bak mutiara tuh nampak sajer cantik
tapi hasilnya sangat hampeh.

Tapikan mak, kalau kat kedai skang nih sumer yg putih melepak tu ajer yg ada.
Payah benor nak jumpa yg putih x berapa putih itu.

Atau kengkawan ada petua ek??
Jom share, bersama saya.


Nota kaki:
Suami ku itu, suka sangat sagu gula melaka..i lioke tooooo

7 ulasan:

Sue*SuriYati berkata...

hmmm...kalau sy, mak petua rendam ngn air dulu biar dia kembang...lps dia kembang tos air baru masak atas api...so tk payah la lama2 masak...

MRS. K berkata...

hohoho.. tak penah masak la eily sagu ni..makan pon jarang.. huhuhu...

ibuayahdamia berkata...

ah ah..kena rendam air dulu...baru masak nanti kurang bubuh air...

BIONIC WOMEN berkata...

sue:
ni dah rendam, dah tos...
tapi yg putih2 macam x masak jer..huhuhu

Mrs.K:
x makan sagu ker??? sedap sesangat..hehe

ibudamia:
kak ayu, ni dah rendam..huhuhuhu
naper ada putih2 tu ek???macam x masak pulak jadinya

sarah-najwan berkata...

setakat ni..saya xpenah masak sagu..tahu makn aje kuih sagu tu...hehe..

MrS. F!zA berkata...

b kita pggemar kuih sagu..huhuhu

tp jgn mmpi la nk msk sdri..hehe

wan nurul hezrina abd halim berkata...

tak pernah masak sagu tapi pernah mkn.hehe sedap budak opis wat masa jamuan raya aidilfitri lepas..kuah dier cocktail n castard..nyum2