Khamis, 10 Februari 2011

KERANA SEEKOR SEMUT

U oll ada x masalah membenci semut macam mama nih?
Semut ni org panggil aper ek?
semut api ek?
Mama panggil semut gatal aje

Mama teramat benci semut merah yg gatal amat kalau di gigit nih.
Sebab kulit mama ni sejak kecik lagi alah ngan semut jenis tu.
Kat rumah mama ni, semut tu xder ler berleluasa tapi ada sekor 2 jer kat dapur nun.
tapi nak tahu aper penangan sekor 2 semut x guna itu?

Hanya kerana sekor semut, inilah padahnya..huhu
Sakit tau...
Kengkadang tu kan..kalau semut tu jalan kat kulit mama
leh nampak kesan jalan tu, dia jadi merah2...macam sarang anai2 tu ha, jadinya
dasat x??




Memang mama kalau dapat semut merah tu,
Mama akan tenyeh semahunya hokeh...balas dendam kat kaum kerabat dia.


Nota kaki:
Penyakit kulit sensitif mama ni ler yg dah turun kat Dhiya, dia lak sensitif kat nyamuk.
Kalau semut leh lak dia lawan.huhu

9 ulasan:

MRS. K berkata...

pembunuh!!! hikhik..

so far, we all takde kulit sensitif.. Alhamdulillah

BIONIC WOMEN berkata...

mrs.k:
terpaksa membunuh ler kay..
aper boleh buat

sayangsayangibu berkata...

gatal gatal tu yang buat geram tu kan?
kalau ddah tinggalkan bekas macam tu..sangat sensitif tu.

ieda berkata...

adoii dik biar benar kena gigit nyamuk nie .. aduhhh sakit tuu , boleh melarat mcm nie kan ..
nak2 kalau semut api tuu huhuhu

Pn. Zana berkata...

uik. sampai merah cm gtu kulit tuh kan .sensitif sgt yer. x pe. bunuh je..hehe

amirah berkata...

hohoho..teruknya kena sampai jd camtu..

wan nurul hezrina abd halim berkata...

hikhik mujurlah kulit kite tak sensitip=)letak kapur kat kediaman semut tuh ok tak?

puanbee berkata...

lor kulit sensitif ni bee kena gigit semut tu tk jd paper pun ! hehe belagak sikit dgn mama

BIONIC WOMEN berkata...

sayang2ibu:
sejak dari zaman kanak2 dulu, yg bermacam2 parut semut ni buat kat badan daya..huhu

ieda:
sebab semut sekor jer kan? tapi luka dia macam kena gigit drakula..itu sebab den x tahan, garu ajer..

pn.zana:
sensitif ngan semut, tapi nyamuk saya kebal..hahaha

Amirah:
:( sedey...sakit tau..berdenyut2

WNH:
bukan banyak semutnya, tapi nasib x menyebelahi, dapat jugak semut tu gigit.

puanbee:
memang hebat ler,,,saya salute..
ni baru sekor gigit, kalau ramai masuk hospital ler saya.