Sabtu, 19 Februari 2011

NAMPAK GIGI BELAKA

Harini seharian duk mencari gambar kat dalam folder,
utk jawab tag dari Ibuaqil dan Puan Bee. Mama kena tag join Contest:
SEGMEN 1: SENYUM X NAMPAK GIGI
Tapi puas dah mencari2, upenya mama ni xdok gambor senyum x nampak gigi ler..huhu.
Sumernya nampak gigi...Apakah motifnya mama senyum gitu ek? Apakah motif senyum menunjukkan gigi yg x berapa nak cantik ituh..Huh..Terpikir ler kejap...

Cari punyer cari, jumpa ler sekeping gambor nih. Gambor masa amik Mak sedara balik dari Haji kat KLIA
Xleh tahan betoi tengok gambo nih..
senyum macam mickey mouse..haha. huduh benor ghupenya
xkan nak antar contest gambo nih,,,mau semput penganjur sambil gelak guling2 tengok gambor mama nih.

Asenya dulu2, banyak jugak gambar senyum xnampak gigi nih, tapi mesti dah hangus dalam Olympus yg dah hancus tuh. Dulu2 memang malu nak senyum nampak gigi....nak tahu rahsianya..? 
U oll kalau rahsia semua nak tahukan? hahaha

Kan mama pernah cerita part xciden patah bahu dulu. Xciden itu jugak buat gigi mama rosak tau. Tapi idok ler patah gigi depan tu.. Kan mama jatuh belah kiri. So masa jatuh tu, mungkin kuat sangat kot, buat gigi kat pipi sebelah kiri retak. Memula x perasan tau, tapi lama kelamaan sakit teramat yg x tertanggung, 
bila gi jumpa doc gigi katanya gusi mama tu dah rosak so kena cabut gigi yg terbelah tengah2 tuh..dan gigi sebelahnya pun kena cabut sebab gusi mama tu lambat laun x mampu nak handle gigi tu. ..so nak xnak terpaksa cabut.

Bertahun jugak nak tunggu gusi pulih, baru leh buat gigi palsu cover that gigi. (pecah rahsia mak..hehe)
Walaupun 2 batang jer, pastuh kat bahagian geraham kat tepi tapi cacat jugak kalau senyum. So dulu cover2 kambing ler kalau senyum. 
Bila dah ada gigi baru.......amik ngko, sampai x jumpa sekeping pun gambo x nampak gigi.

IbuAqil,Puan Bee nnti mama cari ag gambar x nampak gigi ek, kalau ada mama join ler kontest tuh.


Nota kaki: 
u oll suka amik gambar senyum nampak gigi ker, x nampak gigi..Maner lebih konpiden?

8 ulasan:

Puanbee berkata...

haha ad pulak mcm mickey mouse..comel mama nih :

bee dah tukar tarikhtu satu jer pun bee tukar bagi genap haaa

MrS. F!zA berkata...

eily kita kna senyum nmpk gigi kalo xnmpk muka kita mmg nmpk sombong..mencik ar..selalu org kata kita sombong..hahaha

Nad @ MamaZakwan berkata...

kalu eily nak tau..
kite takde 1 pun gmbr yg taknampak gigi..sume mesti nmpk..tak tau la nape, haha!
kalu nk bergambar tak nmpk gigi pun tak bleh sbb mmg akan nmpk gak.sbb ade gigi taring ni ha..haha!

mummysyafie berkata...

ada gak kontes senyum tak nampak gigi yer..hihihi..memenuhi syarat2 tu dear. apa pun..gud luck

Monahiryanti berkata...

senyum mesti nmpk gigi baru rasa cam cun jek.. *perasan jap.. hahaha..

Puanbee berkata...

bee singgahlagi ekeke

bee tag lagi sudi lah kira nyer

http://www.puanbee.com/2011/02/contest-anak-ayah-serasi-bersama.html

itu contest org jom join contest bee jugak ! haaa

mamalieyna berkata...

heheh..tragis sungguh tragedi disebalik senyum tak nmpk gigi ye..hehe..

eina lak byk gambor tak nmpk gigi, taktau pasai pa suka senyum2 simpul jer..he~

azura samsuddin berkata...

zura rasa zura kena senyum nmpk gg baru muka tu nmpk ok kalo tutup mulut rasa mcm nmpk semacam hehehe rasanye lah ;)