Selasa, 15 Februari 2011

MAULIDUR RASUL 1432H


Rata2 semua org cuti arini, sempena sambutan Maulidur rasul. Semoga semua dari kita beroleh keberkatan sempena memperingat junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W.
Tahun ni temanya "1 Malaysia 1 Ummah"...

Aduhhh...agak TIDAK bersetuju ngan tema itu. Benda ni nak cakap salah x cakap pun salah kan? Serba salah. Tapi secara peribadi, memang ase macam x kena jer tema ituh. Agak2 ler kalau nak guna perkataan ! Malaysia pun. Selain menjaga sensitivi rakyat, selain mewar-warkan ideologi pemimpin, perkara utama kita kena pikirkan ialah maruah agama kita sendiri.
Selama ni kan, semua org paham 1 Malaysia tu, meliputi semua golongan dan bangsa di Malaysia, jadi salah ler prasa ayat "1Malaysia 1 Ummah tuh"..huhu..

Dah ler cerita pasal tu, ni mama nak ingatkan plak. Pada yg lum ag join GA mama, leh join ag ek...
Tarikh tutup 18 FEB nih..Leh klik banner kat bawah yea utk join



Nota kaki:
Teringat kenangan zaman sekolah dulu, masa maulidur rasul ni, sibuk buat sepanduk dan banner, berbaris, berselawat keliling kampung, pakai baju seragam jer warna. Skang budaya tu dah semakin xder kat sek2 kan?

3 ulasan:

tunz berkata...

salam maulidul rasul.....perarakan masih ada lagi d skola mama tunz....may b x la pada tarikh yg sbeenar...lewat sikit la...

Monahiryanti berkata...

salam maulidur rasul elly.. bab tema tu aku setuju dgn ko.. macam tak kena jek temanya.. tapi kalo kita sentuh bab tu dah jadik lain.. so, better we keep this silence.. syhhh.. ;p

mamalieyna berkata...

salam maulidur rasul..!

tema gitu mmg sgt2 tak setuju, tmbh td tgk berita ada pulak bukan islam dpt anugerah sempena maulidur rasul..herm...nak komen lebih2 pun siapalah kita ni kan..tp cam tak best jer~