Khamis, 17 Mac 2011

BALIK KAMPUNG



Masa u oll baca entry ni,
Kami dah ada kat kampung...sebab entry ni autopublished.hehe



Yeah...balik mengadap keindahan desa yg aman..
Balik mengadap kedut2 muka nenek
Balik menatap kerut2 di wajah emak
Balik menelek urat2 tegang di tangan abah...



Sebenarnya...
Kami balik ni sempena meraikan sesuatu..
Apa???
Nnti lah diceritakan...
tapi telek ler lirik lagu ni ek...


Ayahku kahwin lagi
Dengan sidara jelita
Riang rasa hatinya
Mendapat isteri yang muda

Tapi ku sedih sekali
Kenang ibu yang ku kasihi
Tempat ibu sukar diganti
Tapi ayah kahwin lagi



Oppppp...apakah yg berlaku????
Tunnnnnggggggguuuuuuu...kami balik nnti


Nota kaki:
Kehidupan ini hanya pimjaman dari yg Esa, dia menentukan apa yg terbaik utk setiap hambanya...
Kita manusia, hanya merancang setiap perjalanan kehidupan itu.

7 ulasan:

MRS. K berkata...

balik mana? kelantan ker?

my fren pon balik kelantan, mak die nak kawin..

T@sh Sch@ berkata...

me tau ...
sure punya kenduri kawin ...kan kan kan
eh ayah BW kawin lagi ?? ermmm .. alhamdulilah ..

ahahahah buat gosip je me ni kan??... xsaba nak tggu n3 seterusnya

✿ etiey erywan ✿ berkata...

jeng.. jeng... ayahmu kawen lagi ker? hmmm

amirah berkata...

cantiknya kampung eily..eh, sape yg kawen lagi tu??

Amy Syaquena berkata...

Selamat pergi dan pulang ye dear.. im waiting.miss you~

AngahSayang2314 berkata...

wahh bestnyer balik kampung yerrrrr

Monahiryanti berkata...

bestnya balik kg.. huhu.. rindu laa kat kampung kan?