Jumaat, 11 Mac 2011

BILA DIRI DISAYANGI

Bila Diri Disayangi (Ukays)

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu,
terasa diriku Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri


Pagi jumaat ni bagi selingan skit ek...
Mama suka lagu ni, makna dan maksud tersirat sebalik lirik tu, sangat indah.
Tetap lirik terbaik bagi mama, dari dulu sampai sekarang.
Ramai jugak x paham sebalik setiap lirik lagu ni..
kengkawan geng2 mama dulu pun ingat ni lagu jiwang...

Kenapa korus mama Gariskan???
sebab sangat menyentuh jiwa bait2 tuh
hayati lah betul2..

Semoga kita sentiasa berpeluang kembali padaNya
setiap kali kita tersasar di jalanNya..Amin.

Nota kaki:
Hidup ini penuh pancaroba, penuh dugaan dan rintangan, terpulang pada kita bagaimana nak hadapinya. Semoga kita tabah dan sentiasa di bawah lindungan yg MAHA ESA.
Agar sentiasa tidak sesat di jalan yg terang

6 ulasan:

AngahSayang2314 berkata...

wah pagi2 dah di lamun jiwang yer... hehehe

sayangsayangibu berkata...

lagu ni memang best layan jugak masa memudadulu... ;)

✿ etiey erywan ✿ berkata...

sedap sanagt lagu ni. syahdu di pagi hari :)

Diyana berkata...

ini memang lagu kegemaran diyana..ske sangat ..;)

mama rifQy berkata...

na pon suke laguu ini..sgt2 suke satu mase duluuu!!

...sWeeT uMi... berkata...

umi pun layan lagu ni...best (",)