Jumaat, 25 Mac 2011

SELOK KAH AKU?????

Dari jaun nun di tengah2 sebidang tanah yg lapang
terletak di kampung mama yg indah ..
dulunya tanah ni hutan rimba tapi skrang dibersihkan
katanya nk buat tapak tanaman kelapa sawit berkelompok

Berdiri gah sebatang pokok yg cantik
apa istimewanya pokok nih??

Kasi zoom dekat skit ek..

Zoom dekat lagi..
Ni bukan nak cerita pasal kamera canggih yg leh zoom 25x (hehe)
Gigih berdiri tepi jalan amik gambar
sebijik aksi jurugambar pro..(perasan)

Zoom kasi dekat lagi..
Pokok aper mama x kenal..huh
yg pasti bukan pokok berhantu dalam drama penunggu gunung raya tu ek
*Ni kalau ada DSLR mesti ag masyukkkk gambar

Sebenarnya mama terperasan pokok ni masa balik kampung akhir tahun dulu lagi.Tapi masa tuh lupa bawak kamera.
Balik kali ni tekad jugak nak amik gambar.
Memula mama terasa unik jer...sebab
ditengah2 tanah lapang itu, pokok ni org x tebang
berdiri dia sebatang macam tu ajer...
(dulu view dia lagi cantik, sebab baru lepas org bersihkan tanah
so nampak macam sebatang pokok berdiri di padang jarak padang terkukur skarang dah banyak pokok2 renek tumbuh semula)

Tapi sebenarnya, 
yg buat mama terlebey xcited ialah..
pokok ini mengingatkan mama pada sesuatu.......

*




*




*



*



tadaaaaa




*

Pokok yg ada pada J-Card mama nih hah..
Walaupun x berapa sama
tapi tetap ada irasnya...

wakakakah....


Bila mama tunjuk gambar2 pokok ngan J-card ni
kat adik2 mama..semua sepakat kata mama..

"SELOKKKK"

Anda paham?


Nota kaki:
Imaginasi kekadang memang x serupa realiti..hahaha
Tapi Alam kejadian Allah itu sentiasa indah...walaupun hanya sebatang pokok
tapi keindahannya....menyentuh hati..

*SELOK : lebih kurang macam over xcited..macam terlebey sudah..haha



9 ulasan:

Pn. Zana berkata...

hahaha. selok sgt oak ni kan ?hahaha

AngahSayang2314 berkata...

kah..kah..kah.. dah lebih kurang dah

Lelord berkata...

tak paham... apekah?

Mama Hanim berkata...

selok.. ambo pehe sgt la tu..hehe..

MRS. K berkata...

ingat pokok yang selalu masuk filem tu.. huuh..

Monahiryanti berkata...

selok laa jugak..
hahaha..
gambo pokok tu pun blh jadik cerita kan?
kelako laa ko elly..

Amy Syaquena berkata...

sama tapi tak serupa..

dyea irdina berkata...

lepas ni cuba amik gambar pokok tu di waktu senja nan merah laks..pas tu tgk ada tak gambar yg tak sepatutnya kat pokok tu..klu ada tau la knp pokok tu satu je ada kat situ..hehehhe

Farra Dhelina berkata...

ooo selok namanyaaa..hehehe...