Rabu, 19 Januari 2011

HEBATNYA KUASA KASIH SAYANG

Pernah x u oll gi shopping, beli beras 10kg...tapi rasa x larat giler nak angkat?
(mama memang jarang angkat, sebab papa jer yg angkat. Almaklum ler, bahu mama ni 2hand)
Pastuh pernah x gi shopping, barang2 tu rasa berat giler, memang nak tercabut tangan nak bawa.
Tapi bila balik rumah, tengok bkn beli aper sgt pun, hanya ayam sekor, susu pekat 2 tin & sayur.
Kekadang angkat beras 10kg tu, dari tempat beras ke dalam trolley jer, tapi sakit lengan 
sampai berhari2..sampai belakang2 ase sakit...

pic:mr.goog

Cuba u oll renungkan....pernah x kita rasa sesakit itu bila kita dukung anak yg 10kg++
sepanjang masa dalam soping mall tu time anak meragam x mau duduk dalam trolley?
Xkan??? Kalau rasa lenguh pun sekejap jer, anak senyum trus hilang lenguh..

Itulah kuasa kasih sayang.....yg berat jadi ringan
yg susah jadi senang, yg pahit jadi manis kalau semuanya kita buat dengan kasih sayang.

Sorry..entry agak emo skit....
Harini Dhiya agak grumpy...xtau ler naper...
Asik nak berdukung jer...so mama terpaksa gi wat breakfast sambil dukung Dhiya, 
Kena jemur kain sambil dukung dhiya, kena siram bunga smbil dukung dhiya..
Pendek kata pagi ni kerja ngan sebelah tangan, sebelah ag anak ats dukung.
Dhiya skang 13.5 kg tau...lebih berat dari beras 10kg..
Siyesly...x pulak ase sakit tangan macam angkat beras 10kg...
Sebab mama dukung Dhiya dgn penuh kasih sayang, bukan terpaksa.

 Dhiya 5bulan
Dhiya 1 yr
Dhiya 2 1/2yrs

Dhiya jarang camni..xtau ler naper..mungkin sebab bangun awal. Dhiya ni jenis bangun ku 11pg.
Mungkin jugak sebab susu dia abis, so kena minum susu Nespray semula.
Mungkin dia dpt cam rasa, mungkin jugak semalam mama kata aki nak datang 
tapi x datang2 pun..





Nota kaki:
Aper la agaknya dalam hati org yg sanggup buang anak tu kan??? xder kasih sayang ker??


9 ulasan:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

terharu baca entry eily ni, memang kasih sayang tak boleh dijual beli...lebey2 lagik kasih sayang dari seorang ibu kan...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

tulah memang kasih ibu dan anak nie umpama air dicincang takkan putus..memang sangat2 sweet..tapi tak tau org yang buang anaktuh nak kelasifikasi sbg ape..syko kot...

memang pelikkan anak berat kita dapat lak angkat tapi kalu berastuh tak mau angkat padahal sama jer beratnyer...

BIONIC WOMEN berkata...

Anje:
betul tu anje...semoga kita trus tabah membesarkan anak2 kita

WNH:
cuma angkat bers 15 kg..trus x terangkat..tapi anak yg 15kg tu kekadang kita dukung berjam2.
Macam eily, Dhiya tido atas riba sepanjang perjalanan KL ke Kelantan..x pernah pun ase penat..

Mama Zharfan berkata...

yg buang anak tu, sbb anak luar nikah, so perasaan malu, takut semua, terus buang gitu jer anak tu..

dhiya comel :)

Amy Syaquena berkata...

terharunya baca entry nie...

p/s: amy dah add dekat facebook..nak cakap pasal apa erk! suspen je..

e.l.i.z.@ berkata...

haah ek...dukung anok buleh jah dih..nk akat beras 10kg, x rok dih heheh

mama rifQy berkata...

aaahh laaaa eily! ntahapapnatahhh je org yang buang bayi tuh!!

shikin berkata...

itu lah ikatan kasih antara ibu n anak..tidak terasa kesakitan n kesusahan..

BIONIC WOMEN berkata...

MZ:
tq unty :)

Amy:
:)

eliza:
beras 5kg pun lum tentu buleh angkat kak eh..haha

mamarifqy:
sedeykan, makin ramai lak tu..apa pasaan dowang masa dowang tinggalkan bayi tu..

shikin:
ikatan sampai syurga.huhu..