Isnin, 3 Januari 2011

LEGA: PISANG TANDUK SUDAH ABIS

Malam tahun baru baru2 ni, kami x kemana2
just duk umah layan feeling sesama kami..hehehe..sesambil menguyah2 depan tv.
Malas ler nak kuar, mesti jammed tahap gaban,..

So, mama ada ler buat hidangan special skit, sambut tahun baru.
Xder maknanya... :)
Niat asalnya nak menghabiskan pisang dalam entry terdahulu tuh (KLIK SINI)

Tetiba jer idea muncul...TING!!!!!

Jadilah pisang itu begini:


Mama bagi nama ni :Fried banana sundae.
sedap woooo

Senang jer nak buat nih,
Memula pisang tanduk tu potong panjang (agak2 muat kulit popiah tu)
balut pisang ngan kulit popiah then goreng garing2


Jadi ler macam nih..

then letak sos coklat skit then aiskrim
sedap...

semua tu abis kami 3 beranak makan...yummy2



Hidangan kami 3 beranak...
aiskrim tu mama guna wall cookies...(ape ntah namanya sebenar lupa ler plak)
sedap hingga menjilat jari
Dhiya pun suka.
Menu sempena menyambut tahun baru selain operasi nyah pisang tanduk..kuikui

Hari sebelum tu,
wat pengat pisang guna pisang tanduk tuh



Akhirnya abis jgak pisang tanduk itu...
lega hati mama..




Nota kaki:
Tokma xder kat rumah ni, leh ler kami makan manis2 skit..hehe
*hadiah kontest pecah tabung akan dipos dalam sari 2 nih..sabar yea para pemenang..sorri lewat.

4 ulasan:

ibuayahdamia berkata...

wah menarik tu sundae tu..

lagi satu kalau nak tambah sedap letak honey sikit..

selalu kak ayu buat ngan pisang emas dibawa belayar jer..ekeke..tak pernah biat lagi ngan pisang tanduk...leh try ni..

BIONIC WOMEN berkata...

mesti ag sedap letak honey kan??
sebelum ni pun x pernah buat ngan pisang tanduk..tapi sebb nak abiskan jugak pisang tanduk aritu..hentam ajer..

Amy Syaquena berkata...

perghhh!!! tengok gambar pun dah terliur inikan pula bile merasanya...

MRS. K berkata...

suke makan pengat!!!